
به گزارش کارنا، مدتی بود که گفته میشد رنو ۴ جدید با ساختاری چهار چرخ فعال عرضه خواهد شد، اما اکنون به لطف رنو ۴ Savane ۴x۴ اطمینان داریم که این امر محقق خواهد شد.
این کانسپت جدید مبتنی بر شاسی بلند برقی کوچک جدید رنو است و به نظر میرسد به زودی با کمی سادهتر شدن وارد نمایندگیهای فروش خواهد شد.
رنو ۴ فعلا تنها ساختار دیفرانسیل جلو دارد و از یک موتور برقی بهره میبرد. این کانسپت ۴x۴ جدید یک موتور برقی ثانویه روی محور عقب دارد تا ساختار چهار چرخ فعال دائم را برای کشش بهتری در موقعیتهای لغزنده و آزادی عملکرد در هر نوعی از زمینها فراهم سازد.
ارتفاع سواری این خودرو نیز در مقایسه با رنو ۴ حدود ۱۵ میلی متر بیشتر شده است. قسمتهای جلو و عقب این خودرو هر کدام ۱۰ میلی متر عریضتر شده اند و این کانسپت از مجموعه ویژهای از تایرهای Goodyear UltraGrip Performance+ با رینگهای ۱۸ اینچی منحصر به فرد Savane بهره میبرد.
Savane ۴x۴ برای شرایطی کمی سختتر نیز آماده است چرا که ضربه گیرهای روی سپرهای جلو و عقب رنو ۴ اصلی در این خودرو با نسخههایی پرینت سه بعدی جایگزین شده اند تا ضربه گیری بهتری داشته باشند.
رنگ بدنه سبز Jade در این خودرو با سپرها، گلگیرها و ریلهای سقف مشکی براق آن در تضاد است. پارچهای که روی سقف کشیده شده دارای طرحی پیکسلی و طراحی استتار شهری است و نشان منحصر به فرد ۴x۴ نیز روی در صندوق عقب آن به چشم میخورد.در عین حال، کابین این خودرو دارای پارچه بافت دار قهوهای تیره جدید برای صندلیها و داشبورد است.
نام Savane همچون خود رنو ۴ از کتابهای تاریخی گرفته شده است. این نام اولین بار در دهه ۱۹۵۰ برای رنو کلورال به کار رفت که یکی از اولین شاسی بلندها بود و نسخه Savane آن به سیستم تعلیق ارتقا یافته برای سواری بهتر در جادههای سخت مجهز بود.
ارسال نظر