
به گزارش کارنا، رنو کلیو جدید در حال تست است و مدل جدید این خودرو بار دیگر در حال تست دیده شده در حالی که گمان میرود اواخر سال جاری رونمایی شود.
این سوپرمینی تمایل و تعهد رنو به بخش موتورهای احتراقی را نشان میدهد. این بخش از بازار سوپرمینیها طی چند سال گذشته رقابت جدی داشت و فورد فیستا مهمترین مدل آن بود. در حالی که کلیو کنونی در نسخه کاملا بنزینی TCe موجود است، گمان میرود مدل جدید کلیو به ساختار صرفا هیبریدی روی آورد تا بتواند در رقابت با MG۳، تویوتا یاریس و واکسهال کورسا باقی بماند که همگی با نیرومحرکه هیبریدی ارائه میشوند.
مشاور مدیرعامل رنو، گلیز لی بورن، اعلام کرده بود: "ما روی نسل بعدی کلیو کار میکنیم. این خودرو دارای نوعی از موتورهای احتراقی خواهد بود چرا که قبل از سال ۲۰۳۰ به فروش میرسد. "
علیرغم تصورات قبلی که پلتفرمهای CMF-B و CMF-BEV به اندازه کافی به یک دیگر مرتبط هستند تا نیرومحرکههای بنزینی و برقی را پشتیبانی کنند، اکنون گفته میشود رنو برنامه خود برای عرضه مدلهای برقی و احتراقی مجزا را پیش میبرد تا با ۵ برقی و جایگزین کلیو بنزینی به ایجاد هوای پاک کمک کند.
با توجه به تصاویر درز کرده مشخص است که شکل کلی کلیو جدید ابعادی مشابه مدل کنونی خواهد داشت اگرچه پوشش استتاری حاکی از برخی عناصر طراحی جدید در این خودرو است.
گمان میرود قسمت جلوی این خودرو الهام گرفته از Embleme کانسپت باشد که بر چراغهای جلو و جلوپنجره تهاجمی با سطوح تیز تمرکز دارد. همچون نسل پنجم و کنونی کلیو، دستگیره در عقب در این مدل جدید نیز روی ستون C تعبیه خواهد شد تا شبیه به یک مدل سه در اسپرت به نظر برسد. در پشت این خودرو شیشه عقبی تهاجمیتر با یک اسپویلر سقف برای ایجاد ظاهری دینامیکتر به چشم میخورد.
هنوز تصاویری از کابین کلیو جدید منتشر نشده است، اما گمان میرود الهام گرفته از مدلهای احتراقی جدیدتر رنو همچون رافال و سیمبیوز باشد.
ارسال نظر