
به گزارش کارنا، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به نظر میرسد شیوه و خط مشی دولت در حوزه واردات خودرو، واردات خودروهای لوکس و گران قیمت به نفع طبقه مرفه جامعه بوده و عایدی برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه به دنبال نخواهد داشت.
کامران غضنفری با اشاره به سیاستهای مبهم دولت در حوزه واردات خودرو بیان کرد: هدف مجلس از صدور مجوز واردات خودرو، پاسخ به نیاز طبقه متوسط و ضعیف جامعه و ایجاد رقابت بین خودروهای داخلی و خارجی و کمک به ارتقای کیفی محصولات کم کیفیت و گران قیمت داخلی بوده است.
وی در ادامه افزود: متاسفانه آنچه در عمل اتفاق افتاده است واردات خودروهای لوکس و گران قیمت بوده که تنها طبقه مرفه جامعه قادر به خرید آنها بوده و عایدی برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه به دنبال نداشته است.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در گفتگو با خبرنگار کارنا تصریح کرد: به نظر میرسد این شیوه و خط مشی دولت در حوزه واردات خودرو ادامه داشته و همچنان شاهد ورود خودروهای لوکس به جای خودروهای اقتصادی که منافعی برای بازار خودرو و طبقات ضعیف و متوسط جامعه ندارد، باشیم.
غضنفری یادآور شد: همچنین مجلس به منظور کاهش قیمت خودروهای وارداتی برای مصرف کنندگان، تعرفه واردات را ۶۰ درصد تعیین کرد که متاسفانه با مخالفت مجمع تشخیص به ۱۰۰ درصد افزایش یافت. به این به معنا که واردات خودرو تنها به نفع طبقه ثروتمند جامعه بوده و این سیاست غلط در تعیین تعرفه واردات خودرو اثرات خوبی به دنبال نخواهد داشت.
ارسال نظر