
به گزارش کارنا٬تقریبا برای لامبورگینی واضح است که حذف موتور احتراق داخلی میتواند موجب کاهش تقاضا شود.
این خودروساز اخیرا عرضه اولین خودروی خود را به تاخیر انداخته و اکنون از برنامه هایش برای حفظ موتور احتراقی تا زمانی که امکان پذیر باشد خبر داده است. اما موتورهای احتراق داخلی لزوما بنزینی نیستند. به عنوان مثال، موتور تواین توربو ۴.۰ لیتری V۸ میتواند از سوخت ترکیبی تغذیه کند.
مدیر ارشد فنی لامبورگینی، اظهار داشت سوخت ترکیبی میتواند ناجی موتور احتراقی باشد. وی اظهار داشت موتور جدید تمراریو میتواند با هر دو راه کار، عملکرد و بهره وری بهینه را ارائه دهد. وی همچنین به جنبه حسی این مورد اشاره کرد و اظهار داشت خودروهای برقی هنوز نمیتوانند هیجان یک خودروی موتور احتراقی را ایجاد کنند.
وی گفت: "اگر اکنون از من در مورد جنبه حسی سوال کنید مثل قبل که گفته بودم، فکر نمیکنم راه کار برقی اکنون متقاعدکننده باشد. به من اعتماد کنید زمان آن خواهد رسید چرا که این نوع از تغییر فناوری به زمان بیش تری نیاز دارد. "، اما حتی وقتی که طرفدارن آماده ایده خودروهای برقی ممتاز میشوند، وی معتقد است که زمانی فرا خواهد رسید که جوانان میفهمند "اوکی، موتورهای احتراقی قدیمی بهتر هستند. "
لامبورگینی با تکیه بر سوخت ترکیبی، امید به توسعه دوره تولید موتورهای احتراقی فراتر از سال ۲۰۳۵ دارد که اتحادیه اروپا فروش خودروهای جدید دارای آلایندگی را ممنوع خواهد کرد. این قانون به طور واضحی موتورهای احتراقی را رد نمیکند چرا که جایی برای سوختهای الکتریکی نگه داشته است به شرطی که آلایندگی نداشته باشند.
سوخت ترکیبی هنوز عملی نشده و حتی اگر طی سالهای آینده تحقق یابد تا زمان تولید انبوه، قیمت بالایی خواهد داشت. البته این امر نمیتواند خریداران لامبورگینی را بترساند. این برند لوکس ایتالیایی بخشی از گروه فولکس واگن است که پورشه را نیز در مالکیت خود دارد. پورشه نیز اخیرا روی سوختهای الکتریکی کار کرده و اواخر ۲۰۲۲ یک ۹۱۱ با سوخت ترکیبی را معرفی کرد که از آب و دی اکسید کربن با استفاده از انرژی باد ساخته شده بود.
ارسال نظر