
به گزارش کارنا٬مدیر ارشد فناوری پیرلی، پیرو میسانی، اعلام کرد خانواده P زیرو جدید این برند ایتالیایی یک تغییر الگو در چگونگی طراحی تایرها را نشان میدهد. این ادعایی بزرگ است.
طی ۱۰ سال پس از عرضه نسل چهارم و قدیمی P زیرو، شبیه سازی به طور کامل مهندسی خودرو را تغییر داده است. ابزارهای نرمافزاری به طرز چشمگیری بهبود یافتهاند و به مهندسان کمک کردهاند تا قبل از رسیدن به یک طرح رضایتبخش، خیلی قبل از ساخت اولین نمونه اولیه فیزیکی، با دقت بالایی با امکانات بیشتر سر و کله بزنند.
هوش مصنوعی نیز در این امر بی تاثیر نبوده است. در مورد P زیرو جدید، هوش مصنوعی به پیرلی کمک کرد تا بیش از ۱۰۰ هزار ترکیب را به صورت مجازی قبل از یافتن ترکیب مناسب، ارزیابی کند.
همه گیری ویروس کرونا مهندسان پیرلی را مجبور کرد ساخت تایر مجازی را به شیوهای بی سابقه و عظیم بپذیرند. میسانی گفت: "ما در خانه بودیم و تنها بخش آزمایش ما در مرکز بودند. اما ما قادر بودیم به طور مجازی محصولاتی کاملا جدید بسازیم. "
میسانی همچنین اعلام کرد پیرلی رویکردی نسبتا متفاوت را برای تایرهای جدیدش انتخاب کرده است. این برند به جای آغاز با تایرهای تطبیق یافته برای خودروهای جادهای خاص، نسخه کلی خود را بر اساس تحقیقات بازار و تستهای داخلی و خارجی میسازد. سپس زمانی که با یک خودروساز همکاری میکند ایده واضحی از چگونگی تایر و محصول پس از فروش بهتری دارد.
خانواده تایرهای تابستانی P زیرو جدید شامل چهار مدل است. مدل پایه آنها P زیرو PZ۵ است، P زیرو E برای وزن و عملکرد خودروهای برقی و هیبریدی بهینه شده است، P زیرو R عملکردی مخصوص پیست را به این ترکیب اضافه میکند و Trofeo RS متمرکز بر پیست نیز در صدر مدلهای این خط تولید قرار میگیرد.
به سختی میتوان نتایج کاملا قطعی از چنین آزمایشهایی گرفت، اما کاملا مشخص است که پیرلی گامی بزرگ در راستای توسعه جدیدترین نسل تایرهای P زیرو برداشته است. ماهیت ساخت تایر همچون تمام چیزها در صنعت خودرو به طور قابل توجهی تغییر یافته است و PZ۵ و همتایان مسابقهایتر آن بازتابی از این امر هستند.
ارسال نظر