
به گزارش کارنا، مرسدس AMG در حال تحول از نیرومحرکه هیبریدی شارژی چهار سیلندر و بازگشت به نیرومحرکههای شش خطی و V۸ها است که ارتباط بیش تری با این برند دارند. این امر به معنای آن نیست که AMG به خاطر مزایای نیرومحرکه چهار سیلندر چنین تصمیمی گرفته بلکه این خودروساز به انتقادات مشتریان پاسخ میدهد.
یکی از منابع داخلی مرسدس گفت: "از نظر فنی، نیرومحرکه چهار سیلندر یکی از پیشرفتهترین نیرومحرکههای موجود در یک خودروی تولیدی است. این نیرومحرکه عملکرد خوبی نیز دارد. اما علیرغم این ویژگی ها، این نیرومحرکه نتوانسته مشتریان قدیمی ما را متقاعد کند و ما این امر را متوجه شدیم. "
بر اساس این گزارش، نیرومحرکه هیبریدی شارژی ۶۷۱ اسب بخاری در مدلهای C۶۳ و GLC۶۳ کنونی حذف خواهد شد و موتور M۱۳۹ توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار خطی نیز میتواند از دیگر مدلهای AMG همچون SL۴۳ حذف شده و با نسخهای شش خطی جایگزین شود. همچنین میدانیم که AMG با نسل جدید موتور V۸ در حال پیش روی است که در سیستمهای هیبریدی شارژی و هیبریدی ۴۸ ولتی به کار خواهد رفت.
مدیر AMG، میشائیل اسکیبه، در زمان معرفی خودروی کانسپت برقی AMG GT XX در پاسخ به سوالی در مورد این نیرومحرکه اظهار داشت نمیتواند حذف ساختار هیبریدی چهار سیلندر را تایید کند و گفت: "ما باید پاسخ گوی نیاز مشتریان باشیم. " وی تاکید داشت یک استراتژی دوگانه برای AMG در حال اجرا است که شامل ادامه موتورهای احتراقی همچون V۸ جدید و پلتفرم برقی جدیدی به نام AMG.EA است که در نسخه تولیدی سدان اسپرت کانسپت XX و نسخهای شاسی بلند برقی پس از آن به کارخواهد رفت.
اگرچه شاید موتور چهار سیلندر به پایان راه خود نزدیک شده باشد، اما اسکیبه اظهار داشت AMG به هیبریدی شارژیها متعهد باقی میماند. اسکیبه افزود: "ترکیب موتورهای برقی با موتورهای احتراقی مزایای زیادی دارد. ما میخواهیم انواع مختلفی از نیرومحرکههای احتراقی را برای مشتریانمان ارائه کنیم بنابراین آنها میتوانند هر چیزی را که میخواهند در خودرویشان باشد انتخاب کنند. "
ارسال نظر