
به گزارش کارنا، استلانتیس که مالک برندهایی همچون سیتروئن، فیات و پژو است به ساخت خودروهای سوخت سلولی هیدروژنی پایان داد.
این خودروساز عرضه ونهای کوچک و متوسط هیدروژنی جدید را لغو کرد و کارکنان تحقیقات و توسعه این بخش را به پروژههای دیگری مشغول کرد.
این خودروساز نبود تقاضا برای این سوخت و زیرساختهای سوخت رسانی پراکنده به همراه هزینههای بالا را دلیل اصلی این تصمیم اعلام کرد. استلانتیس اعلام کرد حداقل تا دهه ۲۰۳۰ تقاضای بالایی برای ونهای سوخت هیدروژنی نمیبیند.
حجم بالای سرمایه گذاری برای توسعه و ساخت این ونها نیز یکی از دلایل این تصمیم عنوان شده است.
جان فیلیپ ایمپاراتو، مدیر ارشد اجرایی استلانتیس در اروپا گفت: "بازار خودروهای هیدروژنی یک بخش خاص باقی میماند و هیچ چشم اندازی برای پایداری اقتصادی در میان مدت ندارد. "
وی افزود: "این شرکت تمرکز خود را بر خودروهای برقی و هیبریدی معطوف خواهد ساخت تا با قوانین آلایندگی CO۲ در اروپا هماهنگ شود. "
البته کارکنان کارخانههایی که قرار بود این ونها را بسازند اخراج نخواهند شد.
استلانتیس تنها خودروسازی نیست که خودروهای هیدروژنی را لغو کرده است. بیام و نیز اخیرا تصمیم گرفته اولین خودروی سوخت سلولی خود را که در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهد شد وارد انگلستان نکند. بیام و در این مورد اعلام کرد: "ما امیدواریم زیرساختها بیشتر توسعه یابند چرا که اکنون انگلستان در موقعیتی نیست که عرضه در آن منطقی باشد. "
در ماه فوریه نیز جوینت ونچر هیدروژنی رنو، Hyvia، به خاطر چالشهای زیرساختی و نیاز به سرمایه گذاری بالا به مرز نابودی رسید.
ارسال نظر