
به گزارش کارنا، مازراتی اعلام کرد نسخه برقی ابرخودروی مازراتی MC۲۰ در صورت تقاضای بازار همچنان میتواند ساخته شود در حالی که اوایل سال جاری به خاطر تقاضای کم این مدل را لغو کرده بود.
MC۲۰ Folgore با قدرت بالا و دینامیکی شبیه به خودروهای V۶ میتوانست اولین ابرخودروی برقی باشد که به فروش میرسد.
جایگاه ویژه این خودرو در بازار در نهایت به حذف آن منجر شد چرا که هیچ خودروی مشابهی در بازار وجود نداشت که بتوان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد. مازراتی مطمئن نبود که این خودرو بتواند خریداران کافی از دیگر مدلهای V۶ و V۸ را جذب کند و بتواند هزینههای بالای توسعه را پوشش دهد.
مدیرعامل مازراتی، سانتو فیسیلی، از این تصمیم پشتیبانی میکند و اظهار داشت: "به نظر من وقت خوبی برای بردن چنین ابرخودرویی به مسیر برقی سازی نیست. ".
اما وی افزود پروژه MC۲۰ Folgore به جای آن که لغو شود برای مدتی متوقف شده بود و این خودرو هنوز میتواند به عنوان MCPura Folgore به تولید برسد.
وی در پاسخ به این که آیا هنوز احتمال برقی شدن ابرخودروی این برند وجود دارد، اظهار داشت: "باید ببینیم. این پروژه پیش رفته، اما ما تصمیم گرفتیم صبر کنیم تا بفهمیم چه چیزی در جریان است. "
هنوز برنامه دقیقی برای آغاز مجدد ساخت این خودرو وجود ندارد. فیسیلی گفت: "ما این موتور V۶ فوق العاده را داریم که مشتریانمان از آن رضایت دارند. ما نوع متفاوتی از قدرت را در اختیار داریم. این موتور ما در حال حاضر است. "
وی اظهار داشت نمیتواند پیش بینی کند که چه زمانی بازار برای یک ابرخودروی برقی آمادگی دارد و تاکید کرد قبل از سرمایه گذاری بیشتر باید مشتریانی باشند که آماده خرید چنین خودرویی هستند.
در عین حال، فیسیلی اعلام کرد احتمالا مازراتی یک سوپر GT پرچم دار موتور احتراقی دستی جدید را با همکاری آلفا رومئو عرضه خواهد کرد. این خودرو احتمالا از موتور ۳.۰ لیتری تواین توربو Nettuno V۶ بهره خواهد برد که در MC۲۰ و گرن توریزمو نیز به کار میرود.
ارسال نظر