۱۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۰۸
اختصاصی

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت
تصور کنید سال ۲۰۱۷ است، رسوایی تقلب دیزلی فولکس واگن جنجال به پا کرده و این برند در تلاش است تا توجه‌ها را از میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خودرو‌های TDI خود منحرف کند و انبوهی از کانسپت‌های ID. را معرفی می‌کند.
کد خبر: ۱۵۴۴۰

به گزارش کارنا، تصور کنید سال ۲۰۱۷ است، رسوایی تقلب دیزلی فولکس واگن جنجال به پا کرده و این برند در تلاش است تا توجه‌ها را از میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خودرو‌های TDI خود منحرف کند و انبوهی از کانسپت‌های ID. را معرفی می‌کند. ID. اصلی در واقع یک سال قبل‌تر معرفی شده بود و پس از آن در سال ۲۰۱۷ I.D. Crozz به عنوان نمایی اولیه از ID.۴ به نمایش درآمد. اما در پشت صحنه و در استودیوی طراحی این برند محصولی بسیار هیجان انگیزتر در حال شکل گیری بود، یک خودروی اسپرت.

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت

طراحی‌های ابتدایی که قبلا هرگز دیده نشده بود، محصولی هیجان انگیز بر اساس پلتفرم MEB گروه فولکس واگن را نشان می‌دهند. یکی از سخن گویان این خودروساز در زمینه طراحی و خودرو‌های کانسپت به تازگی این طراحی‌های ابتدایی را از یک خودروی اسپرت تمام برقی منتشر کرده است. این خودروی برقی عملکرد بالا با هدف ادای احترام به SP۲ ساخته شده است که کوپه اسپرت فولکس واگن در دهه ۱۹۷۰ بود.

SP۲ اصلی که در برزیل ساخته و تولید شده بود مبتنی بر تایپ ۳ کنونی بود تا هزینه‌ها را کاهش دهد. این خودرو دارای ساختار موتور عقب، دیفرانسیل عقب بود. جایگزین معنوی این خودرو اگرچه هیچ وقت محقق نشد، اما موتور خنک شونده توسط جریان هوا و گیربکس دستی چهار سرعته را کنار گذاشت و به جای آن از یک موتور برقی استفاده کرد که احتمالاً در عقب خودرو نصب می‌شود، زیرا تمام خودرو‌های مبتنی بر پلتفرم MEB تاکنون دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ فعال بوده‌اند.

Tibor Juhasz، طراح این مدل در مورد طراحی SP۲ مدرن در سال ۲۰۱۷ اظهار داشت: "طرح پیشنهادی SP۲ من از شهود ناب زاده شد. این طرح، آینده‌ای برقی را به نمایش می‌گذاشت که با پیشرفت همراه بود، اما عمیقاً ریشه در ارزش‌های کلاسیک نیز داشت. هدف من واضح بود: بدون از دست دادن آنچه ما را تعریف می‌کند، به جلو حرکت کنیم. احساس، انرژی و چشم انداز با هم ترکیب شدند تا چیزی را خلق کنند که هنوز هم قابل توجه است. ".

اما این کوپه جذاب با گلگیر‌های عضلانی خود هرگز از روی تخته رسم فراتر نرفت. فولکس واگن کار‌هایی مهم‌تر از عرضه محصولی داشت که در نهایت یک خودروی ممتاز می‌شد. در عوض، این برند بر تولید انبوه خودرو‌های برقی همچون ID.۳، ID.۴، ID.۵ و ID.۷ تمرکز کرد. حتی این برند جایی برای ID. Buzz پیدا کرد، اما متاسفانه این خودروی اسپرت در مراحل ابتدایی رها شد.

این خودروی عملکرد بالای بی نام، اولین کانسپت هیجان انگیز فولکس واگن در دوران مدرن نیست که هرگز به تولید نرسید. شاید برخی یادشان باشد که بلواسپرت مدل ۲۰۰۹ یک رودستر موتور وسط با موتور ۲.۰ لیتری TDI بود. قبل از آن نیز اکورِیسر مدل ۲۰۰۵ یک کانسپت دیزلی دیگر بود. XL اسپرت مدل ۲۰۱۴ با موتوری V۲ نیز از دیگر مدل‌هایی بود که هرگز به تولید نرسیدند. با این حال، همه آنها در مقایسه با W۱۲ افسانه‌ای رنگ می‌بازند.

در حالی که اروپا ممنوعیت فروش خودرو‌های جدید با موتور احتراقی را اجرا خواهد کرد، خیلی دیر است که فولکس واگن یک خودروی اسپرت با موتور احتراقی عرضه کند. با این حال، این جانشین معنوی SP۲ کورسوی امیدی را ایجاد می‌کند که روزی یک مدل عملکرد بالای اختصاصی از این برند عرضه شود.

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت

خودروی اسپرتی که فولکس واگن هرگز آن را نساخت

ارسال نظر