
به گزارش کارنا، تصور میشد که آئودی TT به پایان عمر خود رسیده است، اما اکنون گفته میشود این خودروساز تصمیم دارد این خودروی اسپرت را برای دوره برقی احیا کند و تصاویر منتشر شده نیز چگونگی تغییر ظاهر آئودی TT برقی جدید را نشان میدهند.
کوپه اصلی در دهه ۱۹۹۰ آئودی را مرکز توجه قرار داد و مدیرعامل آئودی، گرنوت دولنر، TT را یک نماد میداند. خودروی اسپرت TT علیرغم آن که در سال ۲۰۲۳ با توقف تولید مواجه شد، یک گام مهم برای تاریخ آئودی محسوب میشود و در دهه ۹۰ میلادی و قبل از نسخههای RS اسپرت، توانست توجه عمومی را به خود جلب کند.
در زمانی که برندسازی و تاریخ تا این حد علیه استارت آپهای چینی اهمیت دارند، نمیتوان میراث پشت نام TT را نادیده گرفت. اما آیا این امر به معنای آن است که آئودی نامهایی همچون TT را احیا میکند؟ بله، مدیرعامل آئودی گفت میتوان به این امر فکر کرد. وی گفت: "اما دید گستردهای داریم بر آن چه که ممکن است. "
آئودی در سال ۲۰۲۴ نتایج مالی چالش برانگیزی را اعلام کرد و سود عملیاتی آن به دلیل شرایط اقتصادی سخت و کاهش فروش به دلیل نوسازی مدلهای کلیدی، با کاهش ۳۸ درصدی به ۳.۹ میلیارد یورو رسید. همچنین به دلیل تعطیلی کارخانه تولید Q۸ای ترون در بروکسل، ۱.۶ میلیارد یورو (۱.۳۵ میلیارد پوند) ضرر کرد.
به هر حال، خودروهای اسپرت جدید بی شک در برنامه میان مدت این خودروساز قرار دارند چنان چه دولنر گفت: "من معتقدم که بی شک آئودی باید یک خودروی اسپرت داشته باشد. این بخشی از دی انای برند ما است و ما باید راه و زمان مناسب را بیابیم تا آن را در سبد محصولاتمان جای دهیم. "
در گروه خودروسازی فولکس واگن، پورشه در حال پیش برد پروژهای به نام C اسپرت است که جایگزینهایی تمام برقی را برای باکستر و ۷۱۸ کایمن موتور وسط در سال آینده ارائه خواهد کرد. این مدلها مبتنی بر پلتفرم SSP این گروه خواهند بود.
اجزای ساختارهای دیفرانسیل عقب و چهار چرخ فعال میتوانند اساس جایگزین معنوی TT باشند مگر آن که آئودی بخواهد TT را به عنوان یک خودروی GT چهار سرنشین احیا کند.
دولنر گفت: "اگر در مورد خودروهای مسابقهای حقیقی در پیست صحبت میکنید، برای من تنها راه استفاده از موتورهای احتراقی یا هیبریدی است. اما اگر برای کاربری روزانه در جادههای معمولی باشد، من بی شک به تغییر به دوره برقی فکر میکنم. "
وی افزود: "در طولانی مدت، جایی برای خودروهای اسپرت تمام برقی وجود خواهد داشت، نه برای پیست بلکه برای عبور از آلپ یا داشتن هیجان در جادههای یک کشور. " دولنر گفت شارژ سریع برای زمانی که برای خوردن یک قهوه توقف میشود نیز نیاز خواهد بود.
این مدل جدید آئودی عملکرد ضعیفی نخواهد داشت. پلتفرم SSP میتواند ترکیبی از موتورهای برقی تا قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار را پشتیبانی کند. این پلتفرم هم چنین میتواند ساختار الکتریکی ۸۰۰ ولت داشته باشد که مناسب شارژ سوپرفست است. همچنین میتوان انتظار داشت نسل بعدی TT طیف حرکتی بیش از ۶۴۳ کیلومتر داشته باشد.
ارسال نظر