
به گزارش کارنا، فورد با رونمایی از یک پلتفرم جدید ارزان و انعطاف پذیر برای خودروهای برقی که اساس طیف وسیعی از خودروهای برقی آینده خواهد بود، این رویداد را "لحظه مدل T" مینامد، اما این پیشرفت باعث توقف تولید فورد اسکیپ پس از ۲۵ سال فروش شده است.
این زیرساخت برقی جدید با استفاده از چیزی که فورد آن را "سیستم تولید خودروی برقی جهانی" مینامد ساخته خواهد شد که یک رویکرد تولید است که طراحی شده تا مونتاژ را سادهتر کرده و هزینهها را کاهش دهد.
اولین کارخانهای که از این سیستم بهره خواهد برد کارخانه فورد در لوییویل کنتاکی است که اکنون اسکیپ و لینکلن کورس ایر را میسازد. به منظور ایجاد مسیر نوسازی، تولید هر دوی این مدلها اواخر سال جاری متوقف خواهد شد.
درحالی که فورد اعلام کرد موجودی کافی برای ادامه فروش این دو کراس اوور در سال ۲۰۲۶ را دارد، هیچ زمان مشخصی برای این که هر کدام از این مدلها مجدد به خط تولید باز میگردند اعلام نشده است.
این تصمیم یک قمار واقعی است، شاید تقریباً به اندازه تصمیم به توقف فروش خودرو در آمریکای شمالی، چرا که اسکیپ دومین شاسیبلند پرفروش فورد در سال گذشته بوده است. فورد در طول عمر خود، بیش از پنج میلیون اسکیپ را تنها در آمریکا فروخته است و کورس ایر تقریباً یک چهارم فروش لینکلن در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.
اسکیپ همچنین به عنوان یک خودروی محبوب ناوگانی مورد توجه شرکت ها، دولتها و موسسات کرایه خودرو بوده است. اسکیپ همچنین یکی از معدود خودروهای فورد است که با نیرومحرکههای هیبریدی، هیبریدی شارژی یا احتراقی معمولی موجود است.
فورد اطلاعاتی در مورد جایگزینی این خودرو اعلام نکرده، اما گفته بعدا اخبار بیش تری در مورد استراتژی شاسی بلند آینده خود منتشر خواهد کرد. در عین حال، برونکو اسپرت با سایز مشابه این خودرو همچنان در مکزیک تولید میشود و میتواند جای خالی آن را پر کند. در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۵ فورد فروش ۷۲۴۳۸ دستگاهی برای برونکو اسپرت ثبت کرده در حالی که فروش اسکیپ ۸۲۵۸۹ دستگاه بوده است.
ارسال نظر