
به گزارش کارنا، فورد بیش از ۱۰۳ هزار دستگاه وانت پیکاپ F-۱۵۰ را به خاطر نقصی که میتواند منجر به چپ کردن و یا خاموشی ناگهانی خودرو شود در ایالات متحده فراخوان کرده است.
بر اساس مدارک ارائه شده توسط اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده، این مشکل به خاطر پیچهای اکسل عقب است که ممکن است بشکنند و به طور بالقوه به خارهای توپی اکسل آسیب برسانند.
این خارها نیرو را از محور به چرخها منتقل میکنند و در صورت آسیب دیدن، میتوانند باعث حرکت غیرمنتظره وانت در حالت پارک شوند - مگر اینکه ترمز دستی درگیر باشد - یا در حین رانندگی خودرو خاموش شود که هر دو مورد میتوانند خطر تصادف را افزایش دهند.
پیچ توپی محور عقب ممکن است به دلیل فرسودگی بشکند و دیگر مانع حرکت بین خارهای توپی و خارهای شفت اکسل نشود. به مرور زمان در برخی محیطهای خاص، خوردگی و حرکات ریز ممکن است منجر به ساییدگی خارهای توپی چرخ شود که میتواند منجر به عدم انتقال گشتاور به چرخها شود.
فورد قبلا نیز مدلهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ از F-۱۵۰ را برای همین مشکل فراخوان کرده بود. فورد اعلام کرد که طراحی جدید مونتاژ شفت محور عقب در ماه می ۲۰۲۵ معرفی شده است. این طراحی اصلاح شده مونتاژ شفت محور شامل هندسه خار جدید با سطح تماس بزرگتر و یک گل میخ/مهره M۲۴ برای توپی چرخ است.
خودروهای مشمول این فراخوان به بسته ارتقایی Trailer Tow Max Duty مجهز هستند و بین ۲ ژانویه ۲۰۲۳ تا ۲۱ می ۲۰۲۵ ساخته شدهاند. فورد تا ماه جولای ۱۹۴ درخواست گارانتی داشته که از ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ تا ۸ جولای ۲۰۲۵ ثبت شدهاند و مربوط به این مشکل هستند.
اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده اعلام کرد علائم ابتدایی بروز این نقص میتواند شامل صدای کلیک در صورت شل شدن پیچ و به دنبال آن صدای تق تق در صورت شکستن کامل باشد. فورد به منظور اصلاح این مشکل، شفت محور عقب را بدون دریافت هیچ هزینهای جایگزین خواهد کرد.
این فراخوان مدلهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ فورد F-۱۵۰ را شامل میشود و پیش بینی شده که احتمالا یک درصد از خودروهای فراخوان شده دارای این نقص هستند.
ارسال نظر