
به گزارش کارنا، اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده پس از دریافت گزارشهای متعدد از مالکان در مورد دستگیرههای در الکترونیکی که از کار میافتند، یک بازرسی رسمی را برای ۱۷۴ هزار دستگاه شاسی بلند مدل Y تسلا از مدلهای ۲۰۲۱ به بعد آغاز کرده است.
این موسسه ایمنی اعلام کرد ۹ گزارش ثبت شده که در آن مالکان گفتهاند دستگیرههای در خارجی مدل Y در خودرو را باز نکردهاند. شاید این تعداد در میان ۱۷۴ هزار دستگاه خودرو رقم ناچیزی باشد، اما در چهار مورد از این گزارش ها، پدر و مادرها مجبور شدهاند شیشه خودرو را بشکنند تا به داخل آن دسترسی داشته باشند، چون یک کودک در صندلی عقب آن بوده است. اداره ملی ایمنی جادهای ایالات متحده اعلام کرد گیر افتادن در خودرو به ویژه در مواقع اضطراری نگران کننده است، به خصوص زمانی که کودکان در یک خودروی گرم هستند.
خودروهای تسلا دارای دستگیرههای در دستی در داخل هستند، اما معمولا کودکان خردسال نمیتوانند به آن دسترسی داشته یا آن را باز کنند که همین امر خطر ایمنی را در مواقع اضطراری ایجاد میکند.
بر اساس یافتههای اولیه این موسسه، این نقص میتواند به خاطر ولتاژ ناکافی باشد که به قفلهای الکترونیکی میرسد که اغلب به خرابی باتری ولتاژ پایین مربوط میشود. سوابق خدمات نشان میدهد که باتریها پس از وقوع این حوادث تعویض شدهاند، اگرچه مالکان دریافت هیچ هشداری از قبل را گزارش نکردهاند.
دفترچه راهنمای مالکان این خودرو شامل بخشهایی در مورد "شروع با پرش" و "باز کردن کاپوت بدون برق" است. برای بازگرداندن برق به قفلهای الکترونیکی درها و باز کردن آنها از بیرون، یک فرآیند چند مرحلهای وجود دارد که باید دنبال شود. این فرآیند به اعمال ۱۲ ولت برق DC از یک منبع تغذیه جداگانه به دو نقطه مختلف قابل دسترسی از بدنه مدل Y نیاز دارد.
همه اینها خوب و عالی است، اما تصور کنید باید این کار را در پارکینگ یک فروشگاه زنجیرهای انجام دهید در حالی که کودک نوپای شما در صندلی عقب در گرمای ۵۰ درجه گیر کرده است.
ارزیابی NHTSA تنها اولین گام در فرآیند بررسی است و اگر قانون گذاران تصمیم بگیرند که این مشکل خطری غیرمنطقی ایجاد میکند، میتواند منجر به یک کمپین فراخوان گستردهتر شود.
ارسال نظر