۰۴ مهر ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۲
اختصاصی

بنتلی احتراق داخلی‌ها را حفظ می‌کند

بنتلی احتراق داخلی‌ها را حفظ می‌کند
بنتلی در راستای تغییر برنامه تولید خودرو‌های تمام برقی خود که تحت تاثیر تغییر رویکرد جدی سیاست‌های پورشه در اواخر هفته گذشته بود، در حال آماده سازی جایگزین‌های تمام بنزینی برای بنتایگا، کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور است.
کد خبر: ۱۶۳۸۹

به گزارش کارنا، بنتلی در راستای تغییر برنامه تولید خودرو‌های تمام برقی خود که تحت تاثیر تغییر رویکرد جدی سیاست‌های پورشه در اواخر هفته گذشته بود، در حال آماده سازی جایگزین‌های تمام بنزینی برای بنتایگا، کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور است.

این خودروساز لوکس بریتانیایی، تحت استراتژی Beyond۱۰۰ (فراتر از ۱۰۰) خود، قصد داشت تا سال ۲۰۳۵ موتور‌های بنزینی را به طور کامل کنار بگذارد. اما اکنون با توجه به اینکه شرکت همتایش در گروه فولکس واگن، تعهدات جدید خود را در زمینه توسعه خودرو‌های احتراق داخلی دو برابر می‌کند، این برند نیز تصمیم گرفته تغییرات قابل توجهی در این زمینه ایجاد کند.

پورشه روز جمعه تأیید کرد که ۳.۱ میلیارد یورو را به توسعه طول عمر مدل‌های احتراق داخلی خود اختصاص خواهد داد. این طرح به ویژه شامل مدل‌های جدید ممتاز نسل بعدی ۷۱۸ باکستر و کایمن و عدم فروش مدل پرچم دار K۱ به عنوان یک خودروی برقی است.

شرکت آئودی، دیگر شرکت گروه فولکس واگن نیز سال گذشته برنامه خود برای تبدیل شدن به شرکتی تمام برقی تا سال ۲۰۳۳ را لغو کرد.

اختصاصی:بنتلی با تقلید از پورشه، احتراق داخلی‌ها را حفظ می‌کندفرانک استفن والیزر، مدیرعامل بنتلی، اعلام کرد از آنجایی که این سه برند دارای پلتفرم ها، نیرومحرکه‌ها و سایر قطعات کلیدی مشترک هستند، تصمیمات و سرمایه گذاری‌ها در اشتوتگارت و اینگولشتات پیامد‌های مستقیمی در کرو داشته است.

وی تأیید کرد که بنتلی همچنان قصد دارد از سال ۲۰۲۶ هر ساله یک مدل هیبریدی شارژی یا برقی جدید را عرضه کند و این برنامه را با اولین خودروی برقی خود، یک شاسی بلند شهری آغاز می‌کند. اما با توجه به اینکه پورشه و آئودی همچنان به سرمایه گذاری سنگین در فناوری موتور‌های احتراقی برای پرفروش‌ترین خودرو‌های خود ادامه می‌دهند، او گفت که بنتلی اکنون می‌تواند در دهه آینده، بیش از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد، ترکیب نیرومحرکه‌های خود را به سمت نیرومحرکه‌های بنزینی سنتی متعادل کند.

به همین ترتیب، قرار است جایگزین‌های تمام بنزینی بنتایگا، کانتیننتال GT و فلایینگ اسپور همچنان بخشی از خط تولید باقی بمانند و این امر بازتاب کننده تقاضای بازار‌های کلیدی همچون خاورمیانه و آمریکای شمالی است. در ابتدا تصور می‌شد این مدل‌ها تنها با نیرومحرکه‌های PHEV یا EV عرضه شوند.

والیزر با حمایت از این تصمیم گفت: "تقاضا برای خودرو‌های برقی لوکس کاهش یافته است و تقاضای مشتری هنوز به اندازه کافی قوی نیست که از یک استراتژی تمام برقی پشتیبانی کند. بازار لوکس امروز بسیار متفاوت از زمانی است که Beyond۱۰۰ را اعلام کردیم. "

وی افزود: "برقی سازی هنوز جزو اهداف ما است، اما باید مشتریانمان را با خود همراه کنیم. "

علیرغم تغییر رویه، سرمایه گذاری در کارخانه کرو بنتلی با سرعت در حال پیشرفت است و در آن یک خط مونتاژ مدل برقی جدید، کارگاه رنگ آمیزی و مرکز طراحی در دست ساخت است.

بنتلی پیش از این هدف خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام برقی را از سال ۲۰۳۰ به ۲۰۳۵ به تعویق انداخته بود و دلیل آن را کاهش تقاضا در بازار خودرو‌های برقی لوکس اعلام کرده بود.

انتظار می‌رود رویکرد جدید گروه فولکس واگن و سرمایه گذاری‌های چند میلیارد یورویی در مدل‌های احتراق داخلی، این تصمیم را تقویت کند.

ارسال نظر