
به گزارش کارنا، اسمارت برای تولید جایگزینی برای فورفور برنامه ریزی کرده چرا که به دنبال توجیه هزینههای بالای ساخت پلتفرم سفارشی جدید #۲ است.
اگر تولید این خودرو تایید شود منجر به یک بازنگری اساسی در خط تولید این برند متعلق به مرسدس و جیلی خواهد شد؛ که برنامه آن شامل عرضه خودروی شهری #۲ در سال آینده، به همراه به روز رسانیهای کلی در کراس اوور #۱ و کراس اوور کوپه #۳ خواهد بود. این خودروها به شاسی بلند پرچم دار #۵ میپیوندند که قرار است تحویل آن طی ماههای آینده آغاز شود.
دِرک ادلمن، مدیرعامل اسمارت در اروپا، در حاشیه نمایشگاه خودروی مونیخ گفت که این برند در حال بررسی یک فورفور جدید است، هرچند که هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عرضه آن وجود ندارد. خودروی شهری چهار سرنشین قبلی این برند در آغاز دهه جاری از تولید خارج شد.
فورفور جدید همچون #۲ همتایش که خود جانشین فورتو محبوب است، احتمالاً برای اروپا طراحی و مهندسی خواهد شد و از همان زیرساختها بهره خواهد برد.
هر طراحی برای این خودرو از مدل #۲ پیروی خواهد کرد که اگرچه هنوز رونمایی نشده است، اما باید شبیه یک جایگزین به نظر برسد.
در حالی که هنوز تولید خودروی #۴ به طور کامل تایید نشده است، ادلمن گفت که چنین خودرویی برای توجیه هزینه بالای ساخت پلتفرم سفارشی جدید شماره #۲ نیاز است. وی گفت: "ما به صرفه جویی نیاز داریم. بخش دشوار ماجرا این بود که آن را به اندازه کافی کوچک کنیم تا برای #۲ مناسب باشد، اما توسعه نسبی آن بسیار آسانتر است. "
ادلمن تأیید کرد که این پلتفرم احتمالا از یک سیستم دو موتوره بهره خواهد برد، اما جزئیات فنی دیگری را تأیید نکرد و افزود: "ویژگیهای مورد نظر ما برای مهندسی، یک چرخه تغییر بسیار کوچک همچون آخرین فورتو بود تا #۲ را در مراکز شهر واقعا کاربردی کند. "
اسمارت برای اولین بار این پلتفرم را به طور مشترک با جیلی در چین و مرسدس در اروپا توسعه میدهد چرا که این خودرو اساسا با تمرکز بر بازار اروپا ساخته شده است. این موضوع با مدلهای #۱، #۳ و #۵ متفاوت است که همگی توسط جیلی مهندسی، اما توسط مرسدس طراحی شده بودند.
ارسال نظر