
به گزارش کارنا، رنو جدیدترین قربانی حمله سایبری است. به مشتریان این برند فرانسوی و برند همتای آن داچیا، هشدار داده شده که اطلاعات شخصی شان از جمله آدرس پستی و ایمیل آنها توسط هکرها به سرقت رفته است.
رنو در ایمیلی که به مشتریان خود ارسال کرد نوشته است: "بسیار متاسفیم که اعلام میکنیم یک حمله سایبری به یکی از تامین کنندگان خدمات شخص ثالث ما انجام شده که منجر به سرقت اطلاعات شخصی برخی از مشتریان رنو در بریتانیا از یکی از سیستمهای آنها شده است. "
این اطلاعات که از یک شرکت پردازش داده شخص ثالث به سرقت رفته است، شامل نام، آدرس، ایمیل، شماره تلفن و شماره پلاک خودروهای مشتریان رنو و داچیا میشود. خوشبختانه، رنو تأیید کرده که هیچ اطلاعات مالی یا رمز عبوری به خطر نیفتاده و داچیا نیز این موضوع را تأیید کرده است.
این برند فرانسوی همچنین اعلام کرد این حادثه که مهار و حذف شده است، یک حمله جداگانه بوده و هیچ یک از سیستمهای خود آن مورد نفوذ قرار نگرفته است. به مشتریان هشدار داده شده که مراقب ایمیلها و تماسهای تلفنی مشکوک باشند و این که خود رنو هرگز از آنها رمز عبورشان را نخواهد پرسید. هرگونه تماس یا پیامی که ادعا کند از طرف رنو است، احتمالاً کلاهبرداری خواهد بود.
سخنگوی رنوی بریتانیا در بیانیهای گفت: "ما از همه مشتریان آسیب دیده عذرخواهی میکنیم. امنیت دادهها برای ما از اهمیت ویژهای برخوردار است و عمیقاً از وقوع این اتفاق متاسفیم. "
این خبر درست زمانی منتشر شد که جگوار لند روور پس از یک ماه تعطیلی به خاطر یک حمله سایبری بزرگ که میلیاردها پوند برای این شرکت هزینه در پی داشته و هزاران شغل را در معرض خطر قرار داده است، اکنون در آستانه از سرگیری تولید قرار دارد.
با توجه به این که دولت قرار است وام ۱.۵ میلیارد پوندی را برای نجات شبکه تأمین ضعیف جگوار لند روور اختصاص دهد، لورن ویلز دیکسون، رئیس بخش حریم خصوصی در شرکت حقوقی گوردونز، گفت: "اغلب با حملات سایبری، خطری که برای کسب و کارها ایجاد میشود این است که هکرها به اطلاعات شخصی چه کارمندان و چه مشتریان دسترسی پیدا کنند. " به نظر میرسد این همان چیزی است که اخیرا برای رنو و ارائه دهنده شخص ثالث آن رخ داده است.
ارسال نظر