
به گزارش کارنا، هیوندای یک موفقیت بزرگ را جشن میگیرد؛ سوناتا ۴۰ ساله شد. خودرویی که در ابتدا در سال ۱۹۸۵ به عنوان نسخهای ساده شده از استلار معرفی شد به یکی از موفقترین نامهای هیوندای تبدیل شد و تا اوت سال ۲۰۲۵ بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از این خودرو در سراسر دنیا فروخته شده است.
داستان با استلار در سال ۱۹۸۳ آغاز شد. این مدل که توسط Giugiaro طراحی شده بود اولین خودروی هیوندای نبود، اما مدلی بود که ثابت کرد این برند میتواند طراحی و ویژگیهای پیشرفته را با قیمتی مقرون به صرفه ترکیب کند. شیشههای برقی، کیلومترشمار و بهره وری ایرودینامیک، استلار را در کلاس خود متماز میکردند. این مدل راه را برای سوناتا باز کرد که با موتوری ۲.۰ لیتری و ویژگیهایی همچون صندلیهای برقی، آینههای برقی و حتی کروز کنترل رونمایی شد.
هر نسل از سوناتا هر بار فراتر از مرزها رفت. هیوندای با نسل دوم این خودرو به ایالات متحده رفت. نسل سوم آن معرف سیستم تعلیق عقب چند نقطهای بود و نسل هفتم آن اولین مدل هیبریدی شارژی کره شد. جدیدترین مدل این خودرو که در سال ۲۰۲۳ فیس لیفت شد میراث سوناتا را به همراه نوار چراغ Seamless Horizon Lamp و نمایشگر سرگرمی اطلاعاتی پانورامیک منحنی همراه کرد که ترکیبی عالی از طراحی مدرن و فناوری است.
هیوندای به منظور بزرگداشت چهال سالگی سوناتا، نمایشگاهی منحصربهفرد در پیک نیک، یک کافه گالری در نزدیکی کوه نامسان در سئول ترتیب دیده که از ۲۵ سپتامبر ۲۰۲۵ تا ۴ ژانویه ۲۰۲۶ برگزار میشود. بازدیدکنندگان میتوانند یک استلار بازسازی شده مدل ۱۹۸۸ یعنی همان استلار ۸۸ که برای المپیک سئول ساخته شده بود را در کنار سوناتای کنونی ببینند. این نمایشگاه نه تنها به خودروها، بلکه به افراد، داستانها و خاطرات مرتبط با آنها نیز میپردازد که از طریق طراحی ها، عکسها و مقالات شخصی به نمایش گذاشته شدهاند.
از ریشههای استلار تا موفقیت جهانی سوناتا، این سفر ۴۰ ساله چیزی بیش از داستان یک خودرو است. این داستانی از پیشرفت، اعتماد و زندگی روزمرهای است که در طول مسیر شکل گرفته است.
ارسال نظر