
به گزارش کارنا، به گفته مدیرعامل گریت وال موتور، وی جیانژان، این برند اولین ابرخودروی خود را اواخر سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد کرد. وی این خودرو را اولین خودروی اسپرت چینی به معنای واقعی توصیف و تایید کرد حدود چهار یا پنج سال است که این پروژه در دست ساخت بوده است.
این برنامه توسط "گروه تجاری خودروی فوق لوکس" تازه تاسیس شده پیش میرود که توسط جیانژان هدایت میشود. معاون اسبق فناوری گریت وال موتور، Song Dongxian، به عنوان مدیرعامل این گروه منصوب شده است. این ابتکار همچنین با استخدامهای بین المللی برای تقویت قابلیتهای طراحی و مهندسی پشتیبانی شده است.
شایان ذکر است که اوایل امسال، نتیجه بررسی علامت تجاری برای نام "Zixin Auto" به معنی "اولین علائم عمومی از حضور این مدل در جولای ۲۰۲۵ در جریان یک جلسه عکاسی این شرکت به مناسبت سی و پنجمین سالگرد تاسیس گریت وال موتور ظاهر شد. خودرویی استتار شده با گلگیرهای پهن و ارتفاع کم در پس زمینه دیده میشد که تصوراتی را در مورد اهداف طراحی و عملکرد آن ایجاد کرد.
وو هویشیائو، مدیر ارشد فناوری گریت وال موتور، بعدها فاش کرد که این خودروساز روی محصولی با محوریت ابرخودرو کار میکند که فراری SF۹۰ به عنوان الگوی آن معرفی شده است. گزارشها حاکی از آن است که این خودرو احتمالا از یک موتور V۸ تواین توربوی ۴.۰ لیتری ساخت خود این برند به همراه یک موتور برقی در ساختاری هیبریدی شارژی بهره ببرد. در حالی که جزئیات نهایی هنوز تایید نشده است، گمان میرود این خودرو قدرت کلی حدود هزار اسب بخار، شتاب صفر تا صد ساعت کمتر از ۳ ثانیه و بیشینه سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت داشته باشد.
اگر این خودرو تحقق یابد عملکرد آن میتواند گریت وال موتور را با قیمتی خیلی کمتر در رقابت مستقیم با ابرخودروهای ثابت شده اروپایی قرار دهد. انتظارات بازار حاکی از قیمت گذاری این خودرو در حدود ۲ میلیون یوان (۲۸۰ هزار دلار) است که تقریبا نصف فراری SF۹۰ در چین خواهد بود.
گریت وال موتور در این پروژه بر عملکرد و کنترل هزینه تاکید کرده است. همچنین انتظار میرود این خودرو از مواد پیشرفته و ویژگیهای ایرودینامیک بهره ببرد و عناصر طراحی آن ترکیبی از تاثیرات جهانی و ارجاعات فرهنگی چینی باشد.
برای گریت وال موتور، شرکتی که بیشتر به خاطر شاسی بلندها و وانتها شناخته میشود، ورود به بخش ابرخودروها نشان دهنده تغییر قابل توجهی در رویکرد برند است. این امر همچنین نشان دهنده رویکرد گسترده تری در بین خودروسازان چینی است که با مدلهایی همچون یانگ وانگ U۹ بی وای دی و SU۷ اولترای شیائومی به سمت خودروهای عملکرد بالا توسعه مییابند.
اگر گزارشات منتشر شده درست باشند، ابرخودروی گریت وال موتور به گروه کوچکی از ابرخودروهای هیبریدی شارژی V۸ میپیوندد که قبلاً توسط مدلهایی مانند پورشه ۹۱۸ اسپایدر و کوئینگزگ رگرا معرفی شده و اخیرا توسط مدلهای V۸ هیبریدی معرفی شده از آستون مارتین، فراری و لامبورگینی گسترش یافته است.
ارسال نظر