۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
اختصاصی
تویوتا طی 88 سال 300 میلیون خودرو تولید کرده است
به گزارش کارنا، حدود 88 سال پس از ساخت اولین وانت، تویوتا با افتخار می گوید که 300 میلیون خودرو تولید کرده است.
کد خبر: ۱۷۷

 

به گزارش کارنا، در آگوست 1935 بود که تویوتا اولین وسیله نقلیه خود را تولید کرد، وانت G1، که از نظر فنی توسط بخش تولید خودرو مونتاژ شد.

این شرکت اصلی در سال 1926 تاسیس شد و قبل از اینکه یک بخش مستقل خودروسازی از بخش تولید خودرو در سال 1937 به عنوان شرکت تویوتا موتور که امروز می شناسیم، جدا شود، ماشین های بافندگی خودکار را ساخت. واقعیت جالب این است که صنایع تویوتا هنوز در سال 2023 ماشین های بافندگی خودکار را تولید می کند.

امروز خودروساز ژاپنی در حال جشن گرفتن یک لحظه مهم در تاریخ این شرکت است. حدود 88 سال پس از ساخت اولین وانت، تویوتا با افتخار می گوید که 300 میلیون خودرو تولید کرده است. اگرچه این موضوع امروز اعلام شد، اما در واقع در پایان سپتامبر به نقطه عطف قابل توجه رسید.

به گزارش کارنا، تویوتا در نزدیک به 9 دهه گذشته، کمی بیش از 180 میلیون خودرو را در کارخانه های داخلی ژاپن به تولید رسانده ، در حالی که نزدیک به 120 میلیون خودرو در خارج از ژاپن ساخته شده است.

همانطور که انتظار می رفت، کرولا با 53.39 میلیون دستگاه خودرو مونتاژ شده محبوب ترین مدل است. این پلتفرم از سال 1966 وجود داشته و انواع مختلفی از خودروهای سدان و هاچ بک گرفته تا واگن و کوپه، به علاوه مینی ون بر روی آن تولید شده است.

اگر پیکاپ الکتریکی، شاسی بلند و خودروی اسپرتی که ماه گذشته در نمایشگاه موبیلیتی ژاپن رونمایی شد، در اواخر این دهه به تولید برسد، ممکن است مدل‌ های بیشتری نیز در راه باشند.

ارسال نظر