به گزارش کارنا، زمانی که تویوتا کرولا کانسپت اوایل هفته جاری در نمایشگاه خودروی توکیو معرفی شد ظاهر جذاب آن بسیار مورد توجه قرار گرفت. در حالی که تویوتا اعلام کرد این کانسپت یک پلتفرم آینده را نشان میدهد که با مجموعهای از نیرومحرکهها سازگاری دارد، جزئیات دقیقی در این مورد منتشر نشده بود. با این حال، برخی مقامات و مهندسان در مورد نسل بعدی نیرومحرکههای این خودروساز صحبت کردهاند که کرولای آینده و مدلهای دیگر را به حرکت در میآورند.
تویوتا برخلاف بسیاری از خودروسازان به طور گسترده بر معرفی خودروهای برقی جدید تمرکز نکرده اگرچه در ایالات متحده، bZ به روز شده را میفروشد و و bZ وودلند جدید با فاصله بیشتر بین دو محور و C-HR جدید نیز در دستور کار قرار دارند. به نظر میرسد کرولا کانسپت نیز یک خودروی برقی باشد و گفته میشود این نوع از نیرومحرکه یکی از گزینههای برنامه ریزی شده برای نسل بعدی این خودرو است. در حالی که تویوتا هیچ جزئیاتی در این مورد منتشر نکرده، اما نسخهای توسعه یافته از یک ساختار هیبریدی جدید را به نمایش درآورده است.

مدیر نیرومحرکه تویوتا، تاکاشی اوهارا، در نمایشگاه خودروی توکیو طی مصاحبهای در مورد موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر جدید و سیستم هیبریدی همراه آن صحبت کرد. وی اظهار داشت این نیرومحرکه جدید سبکتر از نسخهای است که جایگزین آن میشود و پیش بینی کرد که قدرت کلی آن ۱۳۴ اسب بخار خواهد بود که شامل ۹۴ اسب بخار از موتور احتراقی و ۴۰ اسب بخار از موتور برقی جدید خواهد بود. علاوه بر این، وی پیش بینی کرد که این سیستم هیبریدی آینده حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد بهره وری سوخت را افزایش خواهد داد.
در حالی که به سختی میتوان باور کرد زیر دماغه کوتاه کرولا کانسپت جایی برای این موتور جدید وجود دارد، گفته میشود که در واقع چنین امری امکان پذیر است. همچنین گفته میشود این موتور ۱.۵ لیتری میتواند یک توربوشارژر را به همراه داشته باشد و اگر کرولا هیبرید کنونی را مبنا قرار دهیم، مدلهای چهار چرخ فعال آینده میتوانند یک موتور برقی مازاد روی محور عقب خود داشته باشند.

ارسال نظر