به گزارش کارنا، تویوتا در نمایشگاه سما امسال در لاس وگاس نوع متفاوتی از تاکوما را به نمایش در میآورد.
این خودرو که تاکوما H۲ اُورلندر کانسپت نامیده میشود به جای بنزین از ترکیب نیرومحرکه سلول سوختی هیدروژنی و برقی- باتری بهره میبرد. در نتیجه، وانتی ساخته شده که برای کاوش در مناطق دورافتاده با آلایندگی صفر و جزئیات فنی شگفت انگیز طراحی شده است.

H۲ اورلندر که با همکاری مهندسان تویوتا ریسینگ (TRD) در کالیفرنیا و کارولینای شمالی ساخته شده مبتنی بر پلتفرم TNGA-F truck تویوتا است. این خودرو از یک مخزن سوخت سلولی گرفته شده از تویوتا میرای و سه مخزن هیدروژن تعبیه شده در بدنه بهره میبرد که برای ذخیره حدود شش کیلوگرم سوخت مناسب است. این مخازن به همراه یک باتری لیتیوم یونی ۲۴.۹ کیلووات ساعتی نیروی لازم برای دو موتور برقی را تامین میکنند که یکی در جلو و دیگری در پشت قرار دارد و در مجموع قدرت ۵۴۷ اسب بخار تولید میکنند. قدرت این موتورها از طریق یک دیفرانسیل لغزش محدود در جلو و یک دیفرانسیل قفل شونده در پشت برای حالت چهار چرخ فعال توزیع میشود.
TRD صرفا به نیرومحرکه این خودرو بسنده نکرده است. این مدل دارای ساختار سیستم تعلیق مناسب مسافرتهای طولانی با کمک فنرهای سری Fox ۲.۵ Performance Elite، ترمزهای ارتقا یافته توندرا و رینگهای ۱۷ اینچی سفارشی با تایرهای آفرود ۳۵ اینچی است. این تیم همچنین یک سیستم خنک سازی سفارشی را طراحی کرده تا دمای سیستمهای باتری و هیدروژنی را تنظیم کند.

یکی از جذابترین ایدهها در این خودرو سیستم بازیابی آب خروجی اگزوز است که هنوز ثبت اختراع نشده است. از آنجایی که سلولهای سوخت هیدروژنی فقط آب را به عنوان یک محصول جانبی تولید میکنند، TRD راهی برای جمع آوری و فیلتر کردن آن برای استفاده در فضای باز پیدا کرده است. این آب به اندازه کافی تمیز است که بتوان از آن برای شست وشو یا دوش گرفتن استفاده کرد و میتواند هنگام کمپینگ خارج از شهر مفید باشد.
تاکوما H۲ اورلندر کانسپت از ۴ تا ۷ نوامبر در نمایشگاه سما ۲۰۲۵ به نمایش در میآید.

ارسال نظر