۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۰۱:۰۰
اختصاصی

داچیا رقیبی برای اشکودا اوکتاویا عرضه می‌کند

داچیا رقیبی برای اشکودا اوکتاویا عرضه می‌کند
داچیا سال آینده با یک مدل استیشن تهاجمی جدید بنزینی و آفرود که قیمتی کم‌تر از ۲۵ هزار پوند دارد، اشکودا اوکتاویا را به چالش خواهد کشید.
کد خبر: ۱۷۸۷۰

به گزارش کارنا، داچیا سال آینده با یک مدل استیشن تهاجمی جدید بنزینی و آفرود که قیمتی کم‌تر از ۲۵ هزار پوند دارد، اشکودا اوکتاویا را به چالش خواهد کشید.

این مدل جدید که طی ماه‌های آینده عرضه خواهد شد نقشی مهم در توسعه داچیا در محبوب‌ترین بازار خودروی اروپا یعنی کلاس C خواهد داشت که پس از معرفی شاسی بلند بیگستر در سال جاری، اکنون یک پنجم فروش این برند را شامل می‌شود. داچیا یک مدل سوم در کلاس C را نیز حدود یک سال بعد معرفی خواهد کرد.

مدیرعامل جدید داچیا، کاترین ادت، اظهار داشت موفقیت بیگستر موجب افزایش اعتماد به نفس در این برند شده که اطمینان یافته می‌تواند در این بخش C بسیار رقابتی توسعه یابد.

وی اظهار داشت: "در حال حاضر قلمرو اصلی ما کلاس B است، اما محصولاتی در کلاس A نیز داریم و وارد کلاس C نیز شده‌ایم و با بیگستر به خوبی از عهده آن برآمدیم. " ادت در ادامه اظهار داشت این رقیب نیسان قشقایی در ماه جولای در برخی بازار‌های کلیدی از جمله فرانسه و آلمان در میان ۱۰ خودروی پرفروش قرار گرفته است.

ادت اظهار داشت برای آن که این گسترش موفق باشد باید توجه داشت که هر خودرو جایگاه خود را در کلاسش داشته باشد و باید مطمئن بود که این محصول کاملا متفاوت از بیگستر است.

داچیا رقیبی برای اشکودا اوکتاویا عرضه می‌کند

در واقع، تصویری درز کرده از چیزی که شبیه به نمونه اولیه این مدل جدید به نظر می‌رسد که با کد C-Neo شناخته می‌شود، نشان می‌دهد که شاهد نمونه‌ای کشیده‌تر و بلندتر از ساندرو خواهیم بود که به صورت یک استیشن جمع و جور با ارتفاع بیش‌تر با طولی در حدود ۴.۶ متر عرضه خواهد شد.

مدیر عملکرد محصول این برند، پاتریک لوی بنشتون، اظهار داشت: "سهم قابل توجهی از کلاس C به افرادی تعلق دارد که علاقمند شاسی بلند‌ها نیستند و صرفا به دنبال یک موقعیت سواری کوتاه تر، محصولی بهینه‌تر با ظاهری ساده‌تر هستند. برای برخی، یک شاسی بلند، زیادی خودنمایانه است. "

وی افزود خریداران زیادی در این فضا وجود دارند که خواهان عملکرد، راحتی و جذابیت داشتن خودرویی نسبتا بزرگ هستند، اما ظاهر شاسی بلند‌ها را نمی‌پسندند و فکر می‌کنند: "ما باید به دنبال محصولی کارآمدتر و شیک‌تر باشیم".

داچیا سیاست قیمت گذاری مشابهی را با این استیشن جدید دنبال خواهد کرد و تجهیزاتی که این برند "غیرضروری" می‌داند را حذف خواهد کرد تا قیمت نهایی پایین تری نسبت به رقبای اصلی خود داشته باشد. به عنوان مثال، قیمت بیگستر از حدود ۲۵۰۰۰ پوند شروع می‌شود که ۵ هزار پوند ارزان‌تر از قشقایی هم سایز آن و ۹ هزار پوند کمتر از فورد کوگا است.

بنابراین، C-Neo احتمالا با قیمتی در حدود ۲۰ هزار پوند عرضه خواهد شد که نسبت به ساندرو کوچک‌تر ۱۵ هزار پوندی کمی گران‌تر است، اما همچنان به طور قابل توجهی ارزان‌تر از استیشن‌های ۲۷ هزار پوندی سئات لئون و ۲۹ هزار پوندی اوکتاویا است.

داچیا رقیبی برای اشکودا اوکتاویا عرضه می‌کند

ارسال نظر