به گزارش کارنا، ورود داچیا به بازار خودروهای مناسب خانواده در سال ۲۰۲۶ با یک واگن استیشن مقاوم و قیمت مناسب، شتاب بیشتری میگیرد. این واگن استیشن پنج در که در داخل خودروسازی با نام داچیا سی- نئو شناخته میشود، در کنار شاسی بلند بیگستر و جاگر هفت سرنشین وارد خط تولید خواهد شد.
نمونههای اولیه این خودرو اکنون در حال آزمایش هستند و ابعاد بزرگ آن را نشان میدهند. یک اورهنگ عقب کشیده، فضای زیادی را در صندوق عقب آزاد میکند که در حدود ۶۰۰ لیتر خواهد بود. صندلیهای عقب این خودرو نیز تا میشوند و با میلههای سقفی ضروری داچیا تکمیل میشوند.

با این وجود، داچیا سی نئو به هیچ وجه یک تانک کاربردی نیست، سقف قوسدار و قسمت پشت شیب دار، ظاهری بسیار متفاوت از خطوط صاف و محکم جاگر به آن میدهد. فاصله بین دو محور آن نزدیک به مدل ۲.۷ متری بیگستر به نظر میرسد و احتمالا هر دوی این خودروها حدود ۴.۵ متر طول خواهند داشت.
انتظار میرود سی نئو که در بهار ۲۰۲۶ وارد بازار شده و فروش آن در بریتانیا از پاییز آغاز میشود، به طرح آزمایش شده و قابل اعتماد داچیا مبنی بر ارائه ارزش عالی در برابر قیمت، فضا و قدرت هیبریدی وفادار بماند. گمان میرود قیمت این خودرو از حدود ۲۰ هزار پوند شروع شود که از نزدیکترین رقیب آن یعنی سئات لئون ۲۶ هزار پوندی، کمتر خواهد بود.

در طراحی ذهنی منتشر شده از این خودرو ترکیبی از نیم رخی ظریف با بدنهای مستحکم دیده میشود که محافظ رنگ پلاستیکی از ویژگیهای بدیهی آن است؛ و سطوح این خودرو تاکیدی بر فلسفه طراحی داچیا هستند که توسط معاون طراحی، دیوید دوراند، توصیف شده بود.
وی اظهار داشت: "ما سعی داریم استحکام خودروی خود را با زبان رسمی خود بیان کنیم. این امر به معنای سطوح صاف و برشهای زیبا از بخشهای بزرگ است که بسیار خالص و ساده هستند. "

زیرساخت سی نئو، پلتفرم CMF-B داچیا قرار دارد که قادر به پشتیبانی از ساختار دیفرانسیل جلو و چهار چرخ فعال است. این پلتفرم، صرفه جویی واقعی در مقیاس را به همراه دارد که توسط فلسفه "طراحی بر اساس هزینه" داچیا ایجاد شده است.
گمان نمیرود سی نئو به نیرومحرکهای تمام برقی مجهز شود اگرچه تایید شده است که تمام خودروهای این برند نیرومحرکهای هیبریدی خواهند داشت.

داچیا سیستم هیبریدی خود را برای بیگستر و فیس لیفت جاگر در سال آینده، بازمهندسی کرده تا بتواند بهره وری و عملکرد آن را ارتقا دهد. این سیستم هیبریدی به جای موتور ۱.۶ لیتری به نسخهای ۱.۸ لیتری مجهز میشود و باتری بزرگتر ۱.۴ کیلووات ساعت و دو موتور برقی دارد که در ۸۰ درصد مواقع رانندگی در شهر، یکی از آنها نیروی چرخها را تامین میکند و موتور دیگر به عنوان استارتر/ ژنراتور عمل میکند. نیروی این خودرو به واسطه یک گیربکس اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل میشود. گمان میرود توان کلی نیرومحرکه این خودرو ۱۵۰ اسب بخار باشد.

ارسال نظر