۲۰ آبان ۱۴۰۴ - ۰۲:۳۵

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند
صنعت خودروسازی همیشه در پی نوآوری است، اما برخی ویژگی‌های مسخره خودرو هرگز موفق نشدند. این قابلیت‌های عجیب، خوشبختانه از صحنه روزگار محو شدند، زیرا رانندگی را دشوار می‌کردند.
کد خبر: ۱۷۹۸۱

به گزارش کارنا، صنعت خودروسازی همیشه در پی نوآوری است، اما برخی ویژگی‌های مسخره خودرو هرگز موفق نشدند. این قابلیت‌های عجیب، خوشبختانه از صحنه روزگار محو شدند، زیرا رانندگی را دشوار می‌کردند.

در طول تاریخ، خودروسازان گاهی ایده‌هایی را معرفی کرده‌اند که به‌جای بهبود تجربه رانندگی، آن را بدتر کرده‌اند. این نوآوری‌های عجیب خودرویی اغلب به‌خاطر عدم کارایی یا خطرات ایمنی، هرگز محبوب نشدند و به فراموشی سپرده شدند.

دکمه‌های لمسی فرمان: اشتباهی پرهزینه

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

دکمه‌های لمسی خازنی فرمان خودرو، که فولکس‌واگن و لندروور در مدل‌هایی مانند گلف نسل ۸ و ID.۴ معرفی کردند، به‌دلیل فعال شدن ناخواسته و مشکلات استفاده با دستکش، به سرعت کنار گذاشته شدند. رانندگان استفاده از دکمه‌های فیزیکی و لمسی را ترجیح دادند.

کمربند ایمنی خودکار: ایمنی گیج‌کننده

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی، کمربند‌های ایمنی خودکار که با روشن شدن خودرو حرکت می‌کردند، در مدل‌هایی، چون تویوتا کمری و نیسان ماکسیما رایج شدند. این سیستم‌ها به‌دلیل گیر کردن، فرسودگی و آزار دهنده بودن، با ورود کیسه‌های هوا منسوخ شدند.

سقف‌های وینیل: تجمل‌گرایی پوشالی

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

سقف‌های وینیل که در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ به‌عنوان تقلیدی از سقف خودرو‌های کانورتیبل روی کادیلاک فلیت‌وود و لینکلن تاون‌کار استفاده می‌شدند، به دلیل جذب رطوبت و افزایش وزن و زنگ‌زدگی، به سرعت از مد افتادند.

تلویزیون‌های درون خودرو: حواس‌پرتی روی چرخ

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

تلویزیون‌های درون خودرو که در مدل‌هایی مانند اولدزموبیل سیلوئت و تویوتا سنتوری در دهه‌های گذشته تعبیه می‌شدند، نمایشگر‌های کوچک و بی‌کیفیتی داشتند. این قابلیت‌ها به‌دلیل ایجاد حواس‌پرتی برای راننده و خطرات ایمنی، هرگز فراگیر نشدند.

داشبورد‌های تمام‌لمسی: زیبایی بدون کاربرد

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

داشبورد‌های کاملا لمسی که تسلا و سپس فولکس‌واگن (در مدل ID.۳) و هیوندای (در آیونیک ۵) از آنها الهام گرفتند، به‌دلیل مشکلات بازتاب نور، تاخیر در عملکرد و نیاز به توجه کامل راننده، کارایی لازم را نداشتند. خودروسازان به تدریج دکمه‌های فیزیکی را بازگرداندند.

قهوه‌ساز داخل داشبورد: راحتی پرخطر

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

دستگاه قهوه‌ساز داخل داشبورد که فیات در مدل ۵۰۰L خود با همکاری لاوازا عرضه کرد، به‌دلیل نیاز به کپسول‌های خاص، تمیز کردن مداوم و خطر ریختن قهوه داغ حین رانندگی، هرگز مورد استقبال قرار نگرفت.

اشتراک صندلی گرم‌شونده: اجاره برای چیزی که دارید

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

اشتراک ماهیانه برای صندلی‌های گرم‌شونده، که بی‌ام‌و در برخی بازار‌ها به‌عنوان یک قابلیت نرم‌افزاری ارائه داد، خشم کاربران را برانگیخت. این ایده پرداخت هزینه برای سخت‌افزار از قبل نصب شده، به‌دلیل اعتراضات گسترده لغو شد.

کنترل با ژست: فناوری ناکارآمد

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

کنترل با ژست که بی‌ام‌و در سال ۲۰۱۵ در سری ۷ معرفی کرد، به راننده امکان می‌داد با حرکات دست برخی عملکرد‌ها را کنترل کند. اما حسگر‌های بیش از حد حساس و خطا‌های مکرر، منجر به کنار گذاشتن این فناوری به نفع فرمان‌های صوتی شد.

تعویض‌دنده لمسی تسلا: نوآوری پرحاشیه

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

انتخابگر دنده لمسی تسلا که در مدل S Plaid معرفی شد و با کشیدن انگشت روی صفحه کار می‌کرد، به‌دلیل دشواری استفاده، نیاز به نگاه کردن راننده و خطرات احتمالی در شرایط اضطراری، مورد انتقاد قرار گرفت و تسلا در مدل‌های جدید به اهرم فیزیکی بازگشت.

فرمان یوک تسلا: نیمه‌فرمانی پردردسر

۱۰ ویژگی مسخره خودرو‌ها که خوشبختانه از بین رفتند

فرمان یوک تسلا که در مدل‌های S Plaid و X عرضه شد، فاقد بخش بالایی بود و رانندگی، به‌ویژه در پیچ‌های تند و پارک کردن، را دشوار می‌کرد. این طراحی بحث‌برانگیز، با وجود نوآورانه بودن، با استقبال کمی مواجه شد و بسیاری ترجیح دادند به فرمان گرد بازگردند.

منبع:گجت نیوز

ارسال نظر