به گزارش کارنا، اشکودا بازگشت فابیا vRS را علیرغم آن که در سال ۲۰۱۴ به خاطر فروش کم حذف شده بود، به طور کامل لغو نکرده است.
این برند کشور چک اعلام کرد در صورت بازگشت تمایل بازار به مدلهای عملکرد بالای کوچک، احتمال احیای این مدل وجود دارد.
یکی از سخن گویان این برند تایید کرد: "فعلا هیچ برنامهای برای عرضه فابیا vRS وجود ندارد، اما ما به بررسی نیاز مشتریان ادامه میدهیم. "

در پشت صحنه نیز مهندسان در مورد این ایده هیجان دارند. یک مدل vRS جدید میتواند به اشکودا شانسی برای نمایش پتانسیل پلتفرم فابیا بدهد در حالی که اشارهای به میزاث موتوراسپرت تاثیرگذار این برند نیز دارد.
فابیا ۱۳۰ تازه رونمایی شده قدرت ۱۳۰ کیلووات تولید میکند و به مناسبت ۱۳۰ امین سال تاسیس اشکودا معرفی شد و در داخل این خودروسازی به عنوان یک تایید ایده محسوب میشود.
به گفته منابع داخلی، تقاضای بالا برای این مدل میتواند توجیه موقعیت تجاری یک مدل فابیا vRS باشد.

اشکودا به خوبی میداند که تمایل اروپا به هاچ بکهای ممتاز به دو بازار اصلی انگلستان و آلمان خلاصه شده است.
فابیا ۱۳۰ از موتور ۱.۵ لیتری Evo۲ توربوی بنزینی گروه فولکس واگن بهره میبرد و فابیا vRS آینده میتواند از سخت افزارهای گرفته شده از دیگر بخشهای این گروه استفاده کند.
همچنین ممکن است اشکودا به دنبال استفاده از موتور ۲.۰ لیتری باشد که در فولکس واگن پولو GTI به کار رفته است. این موتور قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۹ نیوتون متر دارد و با گیربکس اتوماتیک دو کلاجه همراه میشود.

در حالی که در فابیای استاندارد، موتور ۱.۵ لیتری میتواند به گیربکس دستی متصل شود، اشکودا اعلام کرده که هر نسخه vRS که ارائه شود بی شک با سه پدال همراه نخواهد بود.
این برند اعلام کرد تقاضا برای فابیا ۱.۵ لیتری مجهز به گیربکس دستی اکنون کم است و نسخه ۲.۰ لیتری آن تنها با گیربکس DSG همراه میشود.

ارسال نظر