به گزارش کارنا، بی وای دی پس از عرضه کوچکترین و ارزانترین خودروی هیبریدی شارژی در انگلستان در سال آینده، نیرومحرکه هیبریدی شارژی را وارد کلاس سوپرمینی خواهد کرد.
جدیدترین مدل در سبد محصولات بی وای دی به عنوان یک هاچ بک کلاس B طبقه بندی میشود و به عنوان جایگزینی هیبریدی شارژی برای دلفین سرف EV ارائه شده و دارای طولی در حدود ۴ متر و ارتفاعی در حدود ۱.۵ متر خواهد بود.
در نتیجه، این خودرو کوچکترین مدل هیبریدی شارژی خواهد بود که تاکنون در انگلستان عرضه شده و رقبای برقی هم سایز آن همچون تویوتا یاریس، رنو کلیو وام جی ۳ همگی از سیستمهای تمام هیبریدی بهره میبرند که فضا و هزینه بیش تری نیاز دارند.
فعلا اطلاعات فنی کمی از این مدل در دست است و هنوز چند ماه تا رونمایی آن باقی مانده، اما گمان میرود نیرومحرکه دلفین G بسیار نزدیک به کراس اوور Atto ۲ DM-i باشد که خود یکی از کوچکترین هیبریدی شارژیهای بازار است.

نسخه هیبریدی شارژی Atto ۲ دارای یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی و یک موتور برقی در جلو است و میتواند به عنوان یک هیبرید سری (که در آن موتور بنزینی به عنوان ژنراتور عمل میکند) و یا هیبرید موازی (که در آن دو موتور برای ایجاد بیشینه قدرت با هم ترکیب میشوند) عمل کند.
در Atto ۲ DM-i این نیرومحرکه قدرت کلی ۲۵۹ اسب بخار تولید میکند و گزینه باتری بزرگتر آن طیف حرکتی تمام برقی ۹۰ کیلومتری فراهم میسازد. اما ممکن است محدودیت بسته بندی در این سوپرمینی کوچکتر باعث شود دلفین G به گزینه باتری کوچکتر مجهز شود.
این خودرو اولین مدل این خودروساز چینی خواهد بود که برخلاف ۹ مدل کنونی آن به جای یک مدل منتخب برای بازار چین، برای بازار اروپا طراحی شده است.
دلفین G یکی از مدلهای موج هیبریدی شارژیهایی است که به خط تولید اروپایی در حال توسعه بی وای دی افزوده میشود و به سیل U DM-i، سیل ۶ DM-i و Atto ۲ DM-i و همچنین دنزا B۵، ۴x۴ و دنزا Z۹ GT میپیوندد.
ارسال نظر