به گزارش کارنا، تحلیلگران جی پی مورگان اظهار کردند که هزینههای تحقیقوتوسعه بالاتر، افزایش هزینههای تولید و سهم بالاتر خودروهای برقی بر حاشیههای بیامو تاثیر گذاشته است.
هزینه تحقیق و توسعه بیامو در سال گذشته با ۱۳.۸درصد افزایش به ۷.۵میلیارد یورو (۸.۲میلیارد دلار) به بالاترین سطح خود رسید، زیرا این شرکت بر برقیسازی و دیجیتالیسازی بیشتر وسایل نقلیه خود و رانندگی خودکار تمرکز کرد.
درآمد گروه آن در سال ۲۰۲۳ با ۹درصد افزایش، به ۱۵۵ میلیارد یورو رسید، اما سود خالص سالانه این شرکت بیش از یکسوم کاهش یافت و به ۱۲میلیارد یورو رسید.
طبق گزارش رویترز، بیامو اعلام کرد که افزایش درآمد آن نیز به دلیل فروش بالاتر مدلهای خودروی برقی و رده بالای خودروهای الکتریکی بوده است. این شرکت در سال گذشته ۷۴درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ خودروهای برقی تحویل داد و به سهم ۱۵درصدی از فروش گروهی دست یافت.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر