۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۰
اختصاصی
بی وای دی هفت میلیون خودرو تولید کرد
بی وای دی اولین خودروساز جهان شد که هفت میلیونمین خودروی برقی پلاگین خود را تنها چهار ماه پس از جشن شش میلیونمین خودروی خود عرضه کرد.
کد خبر: ۲۴۵۳

به گزارش کارنا٬بی وای دی اولین خودروساز جهان شد که هفت میلیونمین خودروی برقی پلاگین خود را تنها چهار ماه پس از جشن تولید شش میلیونمین خودروی خود عرضه کرد. این آمار فروش از سال ۲۰۰۸ محاسبه شده است.

حدود نیمی از این تعداد خودرو‌ها تمام الکتریکی و نیمی دیگر خودرو‌های پلاگین هیبریدی هستند. تا پایان فوریه ۲۰۲۴، بی وای دی حدود ۳.۵ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی فروخت.

در چین، پلاگین‌ها به همراه خودرو‌های هیدروژنی بخشی از خودرو‌های انرژی جدید (NEV) هستند.

بی وای دی هفت میلیون خودرو تولید کرد

بی وای دی یکی از سریع‌ترین شرکت‌های خودروسازی پلاگین در حال رشد در جهان است. در سه ماهه گذشته، فروش خودرو‌های تمام الکتریکی بی وای دی مشابه تسلا بود. در سه ماهه چهارم، بی وای دی برای اولین بار خودرو‌های برقی بیشتری نسبت به تسلا فروخت، اگرچه با توجه به رکود اخیر در چین، تسلا ممکن است در سه ماهه اول ۲۰۲۴ برنده شود.

اگر بی وای دی را با تسلا مقایسه کنیم، مشخص خواهد شد که میزان فروش خودرو‌های تمام الکتریکی هر دو با نرخ مشابهی افزایش می‌یابد. تسلا در اواخر سال ۲۰۲۳ از مرز ۵ میلیون دستگاه عبور کرد و در حال حاضر به فروش ۶ میلیون خودروی برقی نزدیک شده است در حالی که با احتساب خودروهای پلاگین هیبریدی، آمار فروش بی وای دی ۷ میلیون دستگاه است.

ارسال نظر