۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
معرفی و بررسی خودرو پرطرفدار مرسدس بنز + عکس
در این گزارش به معرفی و بررسی مرسدس بنز E۲۵۰ پرداختیم.
کد خبر: ۳۲۲۶

به گزارش کارنا، مرسدس بنز‌ای ۲۵۰ یکی از اتاق‌های پرطرفدار کمپانی بنز است که در ایران فروش بسیار بالایی داشته و جزو خودرو‌های جوان پسند به حساب می‌آید در ادامه به جزییات بیشتر درباره این خودرو میپردازیم.

در سال ۲۰۱۴ عرضه فیس‌لیفت نسل چهارم مرسدس E-class، که با بهم پیوستن چراغ‌های چهارگانه این مدل همراه بود، با وضع قانون منع واردات خودرو‌های لوکس در ایران همزمان شد.

ماحصل تغییر قوانین گمرکی، ورود نسخه‌های جدید مرسدس E-class اتاق W ۲۱۲ با پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربو بود که در مدل‌های E ۲۰۰ و E ۲۵۰ به بازار آمدند. جهش قیمت بسیار بالا، وضعیت خدمات پس از فروش و قدرت‌نمایی نسل ششم ب‌ام‌و سری ۵، باعث شد تا موفقیت این کلاس از مرسدس در بازار ایران چندان چشمگیر نباشد. این خودرو را می‌توان در زمره مدرن‌ترین سدان‌های سایز متوسط موجود در کشور قلمداد کرد به‌خصوص در مدل E ۲۵۰ که مشخصات فنی مناسب و امکانات ایمنی پیشرفته را توامان ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی مرسدس‌بنز E ۲۵۰
احتمالاً می‌دانید که E ۲۰۰ و E ۲۵۰ هر دو از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو استفاده می‌کنند. ولی نکته اینجاست که E ۲۰۰ با همین پکیج ۱۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و مدل امروز ۲۱۱ اسب‌بخار. این تفاوت را بگذارید به حساب ریمپ جدید ECU و تغییراتی که روی مکانیزم توربوشارژ اعمال شده بود.

اگرچه این بهترین و قوی‌ترین پیشرانه ۲ لیتری توربو دنیا نیست، ولی حداقل که برای مرسدس یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. آنقدر که GLK ۲۵۰ و C ۲۵۰ هم با این پیشرانه عرضه می‌شوند. گشتاور عجیب ۳۵۰ نیوتن‌متری مرسدس‌بنز E ۲۵۰ وقتی خودش را به جعبه‌دنده ۷ سرعته می‌رساند کاری می‌کند که شتاب صفر تا صد فقط ۷.۴ ثانیه شود. تقریباً مطمئن هستیم که با چنین خودرویی می‌توان به سرعت ۲۷۰ کیلومتر برساعت هم دست پیدا کرد، ولی آلمانی‌ها بر اساس یک عادت قدیمی سرعت نهایی را به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود می‌کند.

اگر این خودرو بنز نبود قطعاً باور نمی‌کردیم که مصرف سوخت یک سدان ۲۰۰ اسب‌بخاری حدود ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد. درباره سدانی صحبت می‌کنیم که واقعاً بزرگ است. طول ۴.۸ متری و وزن ۱.۶ تنی‌اش به خوبی این گفته را تصدیق می‌کند.

تجهیزات و امکانات مرسدس‌بنز E ۲۵۰
در نظر داشته باشید مرسدس‌بنز E ۲۵۰ هم مثل بسیاری دیگر از خودرو‌های وارداتی، توسط شرکت‌های مختلف و در تیپ‌های مختلف راهی بازار ایران شد. آنچه امروز بررسی‌اش کردیم جزء نیمه‌فول‌های موجود در کشور است که نهایت تلاش خود را کرده تا از بهترین لوازم کیت AMG بهره ببرد.

این خودرو کروز کنترل تطبیق‌پذیر یا به قول بازاری‌ها رادار دارد. چهار حالت رانندگی اکو، کامفورت و اسپرت پلاس روی همه مدل‌های E ۲۵۰ دیده می‌شود. در این نسخه هم سیستم تعلیق هوشمند Direct Control وجود دارد و هم سیستم تعلیق بادی Airmatic. در برخی از مدل‌های وارداتی می‌توان سنسور تغییر لاین و فناوری تشخیص علایم رانندگی را هم سفارش داد. البته که در این مدل رادار جلوگیری از تصادف عقب تعبیه شده است. شاید برخی‌ها بگویند E کلاس ما دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور تشخیص عابر پیاده هم دارند.

آپشن‌های خاصی که به صورت سفارشی در این خودرو دیده شدند شامل ترمز اضطراری، نوربالا و تنظیم ارتفاع خودکار و تنظیم عملکرد فرمان است. راستش می‌شد سیستم صوتی بهتر از این حرف‌ها باشد.

توقع ندارید که حضور نویگشین، نمایشگر HUD، دوربین عقب، چراغ‌شور و اتوهلد را در چنین یک اتفاق خاص قلمداد کنیم.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر