به گزارش کارنا، این شرکت چینی به دنبال آن است تا با سازندگان خودروهای الکتریکی چینی که به دنبال سهم بیشتری از بازار اروپا و آمریکا هستند رقابت کند؛ این در حالی است که دولت جو بایدن، رئیسجمهور ایالات متحده، قصد دارد تعرفه واردات خودروهای چینی به ایالات متحده را افزایش دهد.
رقابت شدید در بازار چین در میان رقبای داخلی و خودروساز آمریکایی تسلا، حاشیه سود سازندگان خودروهای برقی را از بین برده است و اکنون آنها به بازار کشورهای دیگر به عنوان بازاری برای افزایش فروش خود نگاه میکنند.
خودروسازان چینی از جمله بیوایدی، سایک و گریت وال موتور، همگی اروپا را هدف قرار دادهاند و مدلهای برقی را برای رقابت به بازار عرضه میکنند تا با خودروسازان اروپایی رقابت کنند. آمار نشان میدهد فروش خودروهای برقی چینی در اروپا در سالهای اخیر افزایش یافته است.
سهام شرکتهای سازنده خودروهای برقی در آمریکا در ماههای اخیر به طور قابلتوجهی ارزش خود را در بازار سرمایه از دست دادهاند؛ از جمله تسلا که بزرگترین سازنده خودروی برقی در آمریکا به شمار میرود و امسال ۳۰درصد ارزش سهام خود را از دست داده است.
منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر