۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۶
شیائومی؛ به صف بزرگترین خودروسازان بزرگ چین آمد
شیائومی پس از عرضه موفقیت‌آمیز SU ۷ به هشتمین خودروساز بزرگ در چین تبدیل شد.
کد خبر: ۳۴۵۴

به گزارش کارنا، بر اساس داده‌های صنعتی چین، شیائومی، سازنده گوشی‌های هوشمند چینی، پس از فروش بیش از ۷۰۰۰ دستگاه از اولین مدل خود، سدان SU ۷، در ماه آوریل به هشتمین خودروساز برقی بزرگ کشور تبدیل شده است.

ورود قدرتمند شیائومی به بازار شلوغ خودرو‌های برقی چین، بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان و جایی که شرکت‌ها در بحبوحه تضعیف تقاضا، درگیر جنگ قیمتی شدیدی هستند، را بیش از پیش متحول خواهد کرد. شیائومی در حال حاضر نامی شناخته شده در چین برای گوشی‌های هوشمند و لوازم خانگی محبوب خود است.

شیائومی در ماه آوریل ۷۰۵۸ دستگاه SU ۷ فروخت که اولین فروش کامل ماهانه خود از زمان عرضه این مدل در اواخر ماه مارس است و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه را در سال جاری هدف قرار داده است که با میانگین فروش ماهانه ۱۱ هزار و ۶۱۸ دستگاه برای باقی مانده سال مطابقت دارد. بر اساس تجزیه‌وتحلیل رویترز از داده‌های فروش ماهانه از پلت فرم اطلاعات خودرو در رسانه چینی Dongchedi توسط رویترز، این خودرو جایگزین نام تجاری Avatr EV از شرکت دولتی چانگان موتورز به عنوان هشتمین شرکت بزرگ برق الکتریکی کشور شد.

فروش تخمینی ماهانه بیش از ۱۱ هزار دستگاه شیائومی برای باقیمانده سال نیز آن را در رقابتی تنگاتنگ با فولکس‌واگن قرار می‌دهد که در رقابت با بازیکنان خودرو‌های برقی چینی، بهتر از سایر برند‌های خودروسازی قدیمی خارجی عمل کرده است.

برخی تحلیلگران اظهار کردند که بازار در سال‌های آتی نسبت به شیائومی صعودی‌تر خواهد شد. HSBC Qianhai فروش خودروی شیائومی را ۲۴۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ و ۳۴۸ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۶ پیش‌بینی کرده است.

قهرمان محلی بی‌وای‌دی با ۱۲۰ هزار و ۲۳۴ دستگاه در ماه گذشته در صدر رده بندی فروش خودرو‌های برقی چین قرار گرفت. فروش تا حد زیادی توسط مدل‌های مقرون به صرفه بسیار ارزان‌تر از SU ۷ انجام شد. غول آمریکایی تسلا در ماه آوریل ۳۱۴۲۱ دستگاه در مدل ۳ و Y به فروش رساند. مدل پایه SU ۷ شیائومی حدود ۴۰۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل پایه مدل ۳ تسلا در چین است.

بر اساس گزارش رویترز، از آنجایی که سازندگان خودرو‌های برقی با رقابت فزاینده در بازار چین مقابله می‌کنند، بسیاری از آن‌ها اکنون تمرکز خود را به بازار‌های خارج از کشور تغییر داده‌اند. داده‌های انجمن خودرو‌های مسافری چین نشان داد که صادرات خودرو‌های سواری چین در ماه آوریل به بالاترین حد خود رسید، در حالی که فروش داخلی ۵.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
منبع: ایسنا

ارسال نظر