۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۴
اختصاصی
چرا باید برای تعمیرات خودرو به نمایندگی های مجاز مراجعه کرد؟
کارشناس صنعت خودرو معتقد است؛ یکی از عوامل موثر بر تضمین خدمات پس از فروش، مراجعه به نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی است که این امر مستلزم به کارگیری سیاست‌های صحیح از سوی شرکت خودروساز مربوطه و اطلاع رسانی دقیق در فرآیند مراجعات به نمایندگی‌ها است.
کد خبر: ۳۵۶۳

به گزارش کارنا، عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بهبود کیفیت خدمات پس از فروش را مستلزم به کارگیری سیاست‌های صحیح از سوی شرکت خودروساز مربوطه و اطلاع رسانی دقیق در فرآیند مراجعات به نمایندگی‌ها عنوان کرد.

سلمان ابراهیمی نژاد رفسنجانی با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات پس از فروش خودرو‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد، عنوان کرد: یکی از عوامل موثر بر تضمین خدمات پس از فروش، مراجعه به نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروسازی است که این امر مستلزم به کارگیری سیاست‌های صحیح از سوی شرکت خودروساز مربوطه و اطلاع رسانی دقیق در فرآیند مراجعات به نمایندگی‌ها است.

وی در گفتگو با خبرنگار کارنا یادآور شد: متاسفانه بسیاری از خودروسازان داخلی علیرغم اینکه دارای شبکه وسیع و گسترده خدمات پس از فروش هستند، اما برای پذیرش مشتریان و ارائه خدمات، فرآیند‌های پیچیده و سامانه‌های متعدد دارند که در ارائه خدمات به مشتریان اختلال ایجاد کرده و موجب معطلی و خواب خودرو می‌شود. از این رو مشتری ترجیح می‌دهد هنگام خرابی خودرو به تعمیرگاه‌های غیر مجاز و یا مکانیکی‌های موجود در سطح شهر که تعمیرات را به صورت غیر اصولی انجام می‌دهند، مراجعه کند.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان با تاکید بر ضرورت توجه سیاست گذاران و خودروسازان به مقوله خدمات پس از فروش تصریح کرد: توجه شرکت‌های خودروساز به انجام سرویس‌های دوره‌ای در فواصل مشخص و همچنین افزایش نظارت‌ها بر معاینه فنی سالانه خودرو‌ها نقش به سزایی در کاهش استهلاک و افزایش طول عمر خودرو خواهد داشت.

ارسال نظر