۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
رقیب تویوتا راو۴ را بشناسید
مدل Y تسلا (پرفروش‌ترین خودرو جهان) با افزایش ۶۴ درصدی به ۱.۲۲ میلیون دستگاه تحویل داده شد و از شاسی بلند تویوتا RAV ۴ عبور کرد.
کد خبر: ۴۰۴۵

به گزارش کارنا، ایالات متحده در سال گذشته موفق شد یک پیروزی بزرگ را به دست آورده و مدل Y تسلا را به پرفروش‌ترین خودرو در سراسر جهان تبدیل کرده است. خودروسازان چینی نیز برای اولین بار موفق به پیشی گرفتن از رقبای آمریکایی خود شدند که نشان از تحولات پویایی در بازار جهانی خودرو دارد.

کارشناسان اظهار کردند که برند‌های وابسته به بی وای دی در سال گذشته ۱۳.۴ میلیون خودرو جدید فروختند و سهم بازار تولیدکنندگان چینی در مناطق خاورمیانه، اوراسیا و آفریقا افزایش یافت.

خودروسازان چینی پس از کسب کنترل بر بازار داخلی، که در آن جنگ قیمت خودرو‌های الکتریکی تأثیرگذار بوده، به صورت فزاینده‌ای به صادرات روی آورده‌اند.

با اعلام کمیسیون اروپا از ماه جولای تعرفه‌های اضافی تا ۳۸.۱ درصد بر روی خودرو‌های برقی وارداتی از چین، چین اعلام کرد که تمام اقدامات لازم را برای حفظ منافع خود انجام خواهد داد.

همچنین مدل Y تسلا با افزایش ۶۴ درصدی به ۱.۲۲ میلیون دستگاه تحویل داده شد و از شاسی بلند تویوتا RAV ۴ عبور کرد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برند‌های ژاپنی بهترین عملکرد را داشته و هفت مدل از ۱۰ مدل پرفروش را تولید کرده‌اند، در مجموع حدود ۲۳.۶ میلیون خودرو تحویل داده و برند‌های اروپایی در رتبه دوم قرار گرفته‌اند.
منبع: تیتر کوتاه

ارسال نظر