۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
اختصاصی
منتظر رونمایی فورد کاپری جدید باشید
فورد تایید کرده است که کاپری جدید روز چهارشنبه ۱۰ جولای در پستی جدید در رسانه‌های اجتماعی رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۴۹

به گزارش کارنا، فورد ویدئوی کوتاهی را منتشر کرده است که بازیکن سابق فوتبال، اریک کانتونا را نشان می‌دهد که تلاش می‌کند شارژر یک خودروی برقی را به در باک آخرین مدل کاپری ۲.۸ لیتری اینجکشن متصل کند. عبارت "بازگشت افسانه" و تاریخ اختصاری رونمایی نیز روی شیشه عقب این کوپه نوشته شده است.

پس از کمپین بازاریابی چریکی فورد که به طور قطع از بازگشت این مدل خبر می‌داد، اکنون این فیلم تایید می‌کند که شاسی بلند برقی بعدی فورد با نام کاپری عرضه خواهد شد.

کاپری جدید به جای یک کوپه کم ارتفاع کوچک با طیفی از موتور‌های احتراق داخلی، یک فستبک برقی با ارتفاع بیش‌تر خواهد بود که همتای فورد اکسپلورر کنونی می‌شود.

گمان می‌رود این خودرو از نظر فنی مشابه اکسپلورر باشد که از پلتفرم MEB EV فولکس واگن بهره برده و دارای سه نیرومحرکه ۱۶۸، ۲۸۲ و ۳۳۵ اسب بخاری و سه سایز باطری ۵۲، ۷۷ و ۷۹ کیلووات ساعتی است.

تولیدی:منتظر رونمایی فورد کاپری جدید باشید

مدل ممتاز اکسپلورر اکستندد رنج دارای شتاب صفر تا صد ۵.۳ ثانیه بوده و می‌تواند با هر بار شارژ حدود ۵۲۹ کیلومتر را طی کند.

کاپری جدید ۳۸ سال پس از معرفی اولین مدل این خودرو عرضه می‌شود. این خودرو در کارخانه فورد در کلن آلمان ساخته خواهد شد که قبلا مونتاژ فیستا را بر عهده داشت.

این خودروساز ۱.۶ میلیارد یورو را به بازسازی این کارخانه اختصاص داده تا برای پشتیبانی تولید خودرو‌های برقی مناسب شود. در این بازسازی، هوش مصنوعی پیشرفته و بیش از ۶۰۰ ربات به این کارخانه افزوده شده اند.
 

ارسال نظر