۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
اختصاصی
فورد کاپری جدید رونمایی عمومی شد
فورد کاپری جدید در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ رونمایی عمومی شده است.
کد خبر: ۴۹۴۳

به گزارش کارنا، فورد حدود نیم قرن پیش اولین مدل کاپری را معرفی کرده بود و پنج دهه پس از آن، این خودروساز تصمیم گرفت که نام کاپری را با یک شاسی بلند کوپه برقی، مجدد معرفی کند تا بار دیگر بتواند به موفقیت فروش این نام دست یابد. اکنون فورد کاپری جدید در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۲۴ رونمایی عمومی شده است.

این مدل جدید از زیرساخت MEB برقی مشابه فورد اکسپلورر بزرگ‌تر و برخی مدل‌های گروه فولکس واگن همچون فولکس واگن ID.۵، اشکودا Enyaq کوپه و آئودی Q۴ اسپرتبک e-tron بهره می‌برد.

برخلاف کاپری قدیمی که از موتور نمادین Essex V۶ فورد بهره می‌برد، فورد کاپری برقی جدید در مدل‌های تک موتوره Extended Range RWD با قدرت ۲۸۲ اسب بخار و دو موتوره Extended Range AWD با قدرت ۳۳۵ اسب بخار ارائه می‌شود.

تولیدی:فورد کاپری جدید رونمایی عمومی شد

شتاب صفر تا صد مدل RWD این خودرو ۶.۳ ثانیه و شتاب صفر تا صد نسخه دیگر آن ۰.۹ ثانیه کم‌تر است.

کاپری جدید همچنین از بسته‌های باطری ۷۷ و ۷۹ کیلووات ساعت مشابه اکسپلورر بهره می‌برد. مدل باطری ۷۷ کیلووات ساعت این خودرو در نسخه RWD ارائه می‌شود و طیف حرکتی ۶۲۷ کیلومتر با یک بار شارژ ارائه می‌دهد. مدل‌های AWD این خودرو علیرغم باطری نسبتا بزرگ تر، طیف حرکتی ۵۶۰ کیلومتر با هر بار شارژ خواهند داشت.

بسیاری از ویژگی‌های طراحی فورد کاپری از مدل اکسپلورر گرفته شده اند و به گفته فورد، برخی قطعات آن همچون پانل‌های بدنه، درها، گلگیر‌های جلو و کاپوت بین این دو خودرو مشترک است. البته تفاوت‌هایی همچون خط سقف شیب دار و سیستم تعلیق کوتاه‌تر نیز در این مدل دیده می‌شود.

تولیدی:فورد کاپری جدید رونمایی عمومی شد

ارسال نظر