۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲
اختصاصی
قدرتمندترین موتور اینفینیتی QX۶۰ حذف می‌شود
اینفینیتی تصمیم گرفته تغییراتی در نیرومحرکه QX۶۰ اعمال کند.
کد خبر: ۵۰۶۶

به گزارش کارنا،خودروسازان به ندرت خارج از مواقع به روزرسانی یک مدل یا بازطراحی آن اقدام به ایجاد تغییرات قابل توجه در نیرومحرکه خودرو‌های خود می‌کنند، اما اینفینیتی تصمیم گرفته این بار تا زمان به روز رسانی صبر نکند. نسل کنونی QX۶۰  در سال ۲۰۲۲ معرفی شده بود و برای ۲۰۲۵ نیز با طراحی مشابه کنونی در بدنه و کابین ارائه خواهد شد. اما زیر کاپوت این خودرو تغییراتی اعمال خواهد شد.

این خودرو که به موتور ۳.۵ لیتری V۶ مجهز است برای مدل جدید به موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری چهار سیلندر مشابه QX۵۰  و QX۵۵ مجهز خواهد شد. این موتور توربوی فشرده ساز متغیر قدرت ۲۶۸ اسب بخار تولید می‌کند که کم‌تر از ۲۹۵ اسب بخار در مدل کنونی QX۶۰  است. اما اینفینیتی تاکید دارد که گشتاور این مدل ۳۸۷ نیوتون متر است و ۲۱ نیوتون متر بیش‌تر از مدل قبلی آن خواهد بود. این نیرومحرکه همچنان به گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته متصل می‌شود.

اینفینیتی ادعا می‌کند در حالی که قدرت این خودرو مقداری کاهش می‌یابد، میزان بهره وری سوخت آن افزایش خواهد یافت.

تولیدی:قدرتمندترین موتور اینفینیتی QX۶۰ حذف می‌شود

اینفینیتی علاوه بر تغییر نیرومحرکه این خودرو، یک بسته ارتقایی بلک ادیشن جدید نیز برای آن معرفی خواهد کرد که چنان چه از نامش پیداست شامل تریم و تزئینات مشکی است. این تزئینات شامل رینگ ها، نشانه ها، جلوپنجره و ... است. یک سویچ جدید نیز برای تمام مدل‌های QX۶۰ ارائه خواهد شد که البته ربطی به این بسته ارتقایی ندارد. وقتی این سویچ در دست یا جیب شما باشد و نزدیک خودرو شوید، به طور خودکار خودرو را شناسایی کرده و قفل آن را باز می‌کند و با دور شدن از آن خودرو را قفل می‌کند.

تولیدی:قدرتمندترین موتور اینفینیتی QX۶۰ حذف می‌شود

ارسال نظر