به گزارش كارنا، رییس پیشین اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکنندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران بیان کرد: وجود قطعات تقلبی و غیراستاندارد موجب کاهش عمر قطعات و تعمیرات مکرر در موتورسیکلتها شده است.
مصطفی صفرخانی با اشاره به اینکه وجود قطعات تقلبی و تعمیرات غیراصولی نیاز به تعمیرات مکرر در موتورسیکلتها را افزایش داده است، عنوان کرد: اگرچه اتحادیه صدور پروانه کسب برای تعمیرکاران را منوط به اخذ آزمون تخصصی کرده است، اما وجود قطعات تقلبی و غیراستاندارد موجب کاهش عمر قطعات و تعمیرات مکرر در موتورسیکلتها شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه عدم نظارت بر تولید قطعات زیرپلهای که در بسته بندی برندهای معروف تولید و به بازار عرضه میشوند و همچنین عدم کنترل قطعات وارداتی هنگام ورود به کشور زمینه ساز افزایش قطعات تقلبی در بازار شده است.
این فعال و تولیدکننده قطعات موتورسیکلت در گفتگو با خبرنگار کارنا با بیان اینکه اجرای طرح درج شناسه کالا و کدرهیگیری که در راستای اصالت سنجی قطعات خودرو به اجرا درآمد، در حوزه موتورسیکلت نیز میتواند از تولید و عرضه قطعات بی کیفیت به بازار جلوگیری کند، یادآور شد: در زمان حضور بنده در اتحادیه مذاکراتی با سازمان ملی استاندارد به منظور اجرای طرح شناسه کالا در صنعت موتورسیکلت انجام شد، اما متاسفانه همکاریهای لازم در این زمینه صورت نگرفت.
وی همچنین درباره دانش فنی تعمیرات موتورسیکلتهای برقی در کشور اظهار داشت: تعمیر و نگه داری موتورسیکلتهای برقی نیازمند آموزش و ایجاد زیرساختهای لازم است. البته آموزش تعمیرات موتورسیکلتهای انژکتوری جدید توسط اتحادیه انجام شده که بسیار نتیجه بخش نیز بوده است.
این فعال و تولیدکننده قطعات موتورسیکلت در پایان با بیان اینکه وزارت صمت و سازمان ملی استاندارد باید واردات موتورسیکلتهای برقی را منوط به الزام شرکتها به ارائه آموزشهای تخصصی در حوزه خدمات پس از فروش کنند، تاکید کرد: آموزش هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است که نیازمند اجتماع نهادهای متولی در این حوزه میباشد.
ارسال نظر