۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
اختصاصی
رونمایی از یک ابرخودروی جاده‌ای ناشناخته بریتانیایی
جینتای ساکن لیدز انگلستان از آکولا رونمایی کرده که یک ابرخودروی جاده‌ای ۶۰۰ اسب بخاری با موتور ۶.۴ لیتری V۸ و یک گیربکس دستی است.
کد خبر: ۶۸۱۰

به گزارش کارنا، جینتای ساکن لیدز انگلستان از آکولا رونمایی کرده که یک ابرخودروی جاده‌ای ۶۰۰ اسب بخاری با موتور ۶.۴ لیتری V۸ و یک گیربکس دستی است.

این کوپه دو سرنشین که نسخه تولیدی کانسپتی به همین نام است که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود دارای طراحی بدنه‌ای تهاجمی با ایرودینامیک گرفته شده از خودرو‌های لمانز است در حالی که صندوق عقبی ۴۷۳ لیتری دارد که فورد پوما را به چالش می‌کشد.

جینتا مدعی است این خودرو یک قاره پیما است که مهندسی موتوراسپرت را به بهترین شکل نشان می‌دهد. آکولا به لطف ساختار زیر فریم و مونوکوک خود که از فیبر کربنی ساخته شده، تنها ۱۱۹۰ کیلوگرم وزن دارد.

تولیدی:رونمایی از یک ابرخودروی جاده‌ای ناشناخته بریتانیایی

این خودرو با موتور نصب شده در جلوی خود که قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۶۹ نیوتون متر در دور موتور ۵۱۰۰ rpm تولید می‌کند، شتاب صفر تا صد ۲.۹ ثانیه دارد که به اندازه یک مازراتی MC۲۰ سریع است.

نیروی این خودرو با گیربکس اتوماتیک دو کلاجه هفت سرعته یا دستی شش سرعته به چرخ‌های عقب متتقل می‌شود. جینتا مدعی است روی دینامیک آکولا کار زیادی شده است.

تنها ۲۰ دستگاه از آکولا ساخته خواهد شد که هر یک قیمت پایه ۲۷۵ هزار پوند خواهند داشت.

تولیدی:رونمایی از یک ابرخودروی جاده‌ای ناشناخته بریتانیایی

ارسال نظر