۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
اختصاصی
فراخوان وانت پیکاپ‌های رم
فیات کرایسلر اتومبیل به تازگی یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال را اعلام کرده است.
کد خبر: ۶۸۹۲

به گزارش کارنا، فیات کرایسلر اتومبیل به تازگی یکی از بزرگ‌ترین فراخوان‌های سال را اعلام کرده است که ۱ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۸۰۸ دستگاه وانت پیکاپ رم ۱۵۰۰ را شامل می‌شود.

 در خودرو‌های فراخوان شده، یک ایراد نرم افزاری می‌تواند باعث شود سیستم کنترل ثبات به طور ناخواسته غیرفعال شود که این امر برخلاف قوانین فدرال است. در مدارک این فراخوان هیچ گزارشی از تصادف و یا آسیب به خاطر نقص در این سیستم دیده نمی‌شود.

این مشکل تنها نسل کنونی رم ۱۵۰۰‌هایی را شامل می‌شود که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ تولید شده اند. این مشکل، یک ایراد نرم افزاری مربوط به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) است. در گزارش‌ها این نقص با عبارت "خرابی نرم افزار ماژول کنترل" در سیستم ضد قفل توضیح داده شده است که می‌تواند به طور ناخواسته کنترل ثبات را غیرفعال کند. در صورت وقوع این اتفاق، راننده با چراغ‌های هشدار متعددی روی داشبورد برای کنترل ثبات یا سیستم ضد قفل، کروز کنترل انطباقی یا سیستم‌های هشدار تصادف از جلو مواجه می‌شود.

مشخص است که غیرفعال شدن کنترل ثبات در یک پیکاپ بزرگ در زمان نامناسب می‌تواند موقعیت‌های چالش برانگیزی را برای راننده ایجاد کند. البته خوشبختانه تعمیر این مشکل آسان است. نمایندگی‌های رم نرم افزار جدیدی را برای مدول کنترل ضد قفل در این خودرو‌ها نصب می‌کنند تا سیستم را به روز رسانی کنند.

این چهل و چهارمین فراخوانی است که فیات کرایسلر در سال جاری اعلام کرده است.

فراخوان وانت پیکاپ‌های رم

ارسال نظر