۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
اختصاصی
روسیه بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های صادراتی چینی
در ماه اوت ۲۰۲۴، چین ۶۱۰ هزار دستگاه خودرو را صادر کرد که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۲۳ رشدی ۳۹ درصدی داشته و در مقایسه ماهانه نیز رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. چین از ژانویه تا اوت سال جاری ۴.۰۹ میلیون دستگاه خودرو را صادر کرده و نرخ رشد صادرات ۲۷ درصدی را ثبت کرده است.
کد خبر: ۷۲۶۳

به گزارش کارنا، در ماه اوت ۲۰۲۴، چین ۶۱۰ هزار دستگاه خودرو را صادر کرد که نسبت به همین زمان در سال ۲۰۲۳ رشدی ۳۹ درصدی داشته و در مقایسه ماهانه نیز رشدی ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. چین از ژانویه تا اوت سال جاری ۴.۰۹ میلیون دستگاه خودرو را صادر کرده و نرخ رشد صادرات ۲۷ درصدی را ثبت کرده است.

 ۱۰ کشوری که چین در هشت ماه ابتدایی سال ۲۰۲۴ بیش‌ترین میزان صادرات خودرو به آن‌ها را داشته به شرح زیر است:

روسیه: ۷۰۵۵۱۴ دستگاه، مکزیک: ۳۲۳۵۴۰ دستگاه، امارات متحده عربی: ۲۰۳۰۴۸ دستگاه، برزیل: ۱۹۲۲۵۴ دستگاه، بلژیک: ۱۸۲۵۰۴ دستگاه، عربستان سعودی: ۱۶۱۲۶۱ دستگاه، انگلستان: ۱۳۷۹۲۵ دستگاه، استرالیا: ۱۱۸۸۸۸ دستگاه، فیلیپین: ۱۰۴۴۰۲ دستگاه و ترکیه: ۹۵۶۵۰ دستگاه.

لازم به ذکر است که داده‌های گمرک چین نشان می‌دهند روسیه اکنون بزرگ‌ترین بازار خودروی خارجی چین است و بیش از ۱۹ درصد از صادرات خودروی چین در ماه اوت سال جاری با ارزشی بالغ بر ۱.۶ بیلیون دلار به این بازار اختصاص دارد. دلیل این افزایش صادرات از چین، خروج برند‌های خودرویی از بازار روسیه به خاطر جنگ روسیه با اوکراین است. چین در سال ۲۰۲۲ به بازار روسیه ۱۶۰ هزار دستگاه را صادر کرد در حالی که در سال ۲۰۲۳ صادراتش به این بازار ۹۱۰ هزار دستگاه بود که رشدی ۴۵۹ درصدی داشته است.

اگرچه صادرات خودرو‌های انرژی نوین (NEV) چین به خاطر سیاست‌های تعرفه‌ای اتحادیه اروپا مختل شد، صادرات این خودرو‌ها از چین از ماه ژانویه تا اوت سال جاری ۱.۳۹۷ میلیون دستگاه بوده است که رشدی ۲۵ درصدی در مقایسه با سال قبل را نشان می‌دهد. میزان صادرات NEV‌های چین در ماه اوت ۲۰۲۴ تعداد ۱۸۰ هزار دستگاه بوده است که رشدی ۲۰.۹ درصدی داشته است.

تولیدی:روسیه بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های صادراتی چینی

۱۰ کشوری که چین از ماه ژانویه تا اوت سال ۲۰۲۴ بیش‌ترین میزان صادرات خودرو‌های انرژی نوین به آن‌ها را داشته به شرح زیر است:

بلژیک: ۱۷۰۸۷۶ دستگاه، برزیل: ۱۳۶۱۱۲ دستگاه، انگلستان: ۸۸۹۳۳ دستگاه، تایلند: ۸۱۵۴۶ دستگاه، فیلیپین: ۶۹۹۸۷ دستگاه، مکزیک: ۶۱۶۴۷ دستگاه، هند: ۵۳۷۳۸ دستگاه، استرالیا: ۵۱۸۴۳ دستگاه، امارات متحده عربی: ۴۷۷۱۶ دستگاه و آلمان: ۴۱۱۰۵ دستگاه.

صادرات خودرو‌های سواری تمام برقی چین در هشت ماهه ابتدایی سال در بازار‌های برزیل، بلژیک، اندونزی و مکزیک رشد داشته است. بازار‌هایی که با کاهش صادرات این خودرو‌ها از چین مواجه بوده اند شامل اسپانیا، تایلند، هلند، استرالیا و اسلوونی است.

تولیدی:روسیه بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های صادراتی چینی

ارسال نظر