۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
ون برقی BYD در آلمان رونمایی شد، خودرو‌های تجاری BYD در راه بازار + عکس
شرکت BYD در نمایشگاه IAA Transportation ۲۰۲۴ که در هانوفر آلمان برگزار شد، از خودروی تجاری سبک تمام‌برقی جدید خود به نام BYD E-Vali رونمایی کرد. این خودرو مخصوص بازار اروپا طراحی شده است و به طور خاص برای تحویل بسته‌ها و حمل و نقل آخرین‌مایلی مناسب است.
کد خبر: ۷۲۹۰

به گزارش کارنا، در این رویداد، BYD علاوه بر رونمایی از خودروی تجاری سبک برقی E-Vali، برای اولین بار خانواده کامیون‌های برقی خود و تراکتور برقی بارانداز EYT ۲.۰ را نیز به نمایش گذاشت.

جزئیات بیشتری درباره BYD E-Vali
BYD اعلام کرده است که E-Vali که به صورت جهانی رونمایی شد، یک خودروی تجاری سبک برقی ۳.۵ تا ۴.۲۵ تنی است که نیاز‌های تحویل آخرین‌مایلی در اروپا را برآورده می‌کند. این مدل جدید از باتری Blade BYD و ویژگی‌های پیشرفته کمک‌راننده هوشمند بهره می‌برد و هدف آن ارائه گزینه‌ای عملی و کم‌هزینه برای ناوگان‌های تجاری اروپا است.

ون برقی BYD در آلمان رونمایی شد، خودرو‌های تجاری BYD در راه بازار + عکس

ون برقی BYD
BYD E-Vali مجهز به مجموعه‌ای کامل از سیستم‌های پیشرفته کمک‌راننده (ADAS) است که برای افزایش ایمنی و راحتی رانندگی طراحی شده‌اند. ویژگی‌های استاندارد این سیستم‌ها شامل کنترل تطبیقی سرعت، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، تشخیص نقاط کور و کنترل توقف در سربالایی است.

در داخل کابین، این خودروی تجاری از سیستم‌های Apple Carplay و Android Auto پشتیبانی می‌کند که از طریق به‌روزرسانی از راه دور (OTA) قابل دسترسی هستند. داشبورد آن شامل امکاناتی همچون شارژ بی‌سیم و کنترل صوتی است.


BYD E-Vali دارای ظرفیت بار بزرگی تا ۱۷.۹ متر مکعب است و مدل ۴.۲۵ تنی آن امکان حمل بار تا ۱۴۵۰ کیلوگرم را دارد. این خودرو دارای در‌های عقبی با بازشوندگی گسترده، صندلی‌های تاشو برای حداکثر استفاده از فضا و ارتفاع مناسب برای ایستادن راننده داخل خودرو است. مدل ۳.۵ تنی ابعادی به اندازه ۵۹۹۵/۲۰۹۶/۲۷۸۰ میلی‌متر با فاصله محوری ۳۸۶۵ میلی‌متر دارد. مدل ۴.۲۵ تنی دارای ابعاد ۶۹۹۵/۲۰۹۶/۲۷۸۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۴۵۵۰ میلی‌متر است.

BYD E-Vali با برد ۲۲۰ تا ۲۵۰ کیلومتر (طبق استاندارد WLTP) از یک باتری Blade BYD با ظرفیت ۸۰.۶۴ کیلووات ساعت استفاده می‌کند. شرکت BYD از باتری Blade خود به دلیل ایمنی، دوام، بهره‌وری انرژی و چگالی توان بالا ستایش کرده است. این باتری قابلیت شارژ سریع از ۱۰ درصد تا ۸۰ درصد را در مدت ۳۰ دقیقه دارد.

ون برقی BYD در آلمان رونمایی شد، خودرو‌های تجاری BYD در راه بازار + عکس

اعلامیه‌های نمایشگاه IAA Transportation ۲۰۲۴
نمایشگاه دوسالانه IAA Transportation در هانوفر، که از سال ۱۸۹۷ آغاز شده، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین نمایشگاه خودروی تجاری در جهان است. علاوه بر E-Vali، BYD همچنین تراکتور برقی بارانداز EYT ۲.۰ را برای بازار اروپا معرفی کرد که برای سناریو‌های لجستیکی و حمل و نقل مانند بنادر و اسکله‌ها طراحی شده است.

تراکتور EYT ۲.۰ دارای طراحی کابین متمایز، قوی و انعطاف‌پذیر است و ظرفیت حمل تا ۷۵ تن وزن کل را داراست و به راحتی می‌تواند کانتینر‌ها و تریلر‌های بزرگ را جابجا کند. این تراکتور نیز مجهز به باتری Blade BYD است و حداکثر زمان کاری آن تا ۱۶ ساعت می‌باشد.

مدل‌های کامیون BYD، ETM۶ و ETH۸ نیز در این رویداد به نمایش گذاشته شدند. کامیون متوسط ۷.۵ تنی ETM۶ برای لجستیک شهری طراحی شده است، در حالی که کامیون سنگین ۱۹ تنی ETH۸ برای نظافت و لجستیک شهری در نظر گرفته شده است. BYD اعلام کرد که هر دو مدل بر روی پلتفرم اختصاصی کامیون برقی این شرکت ساخته شده‌اند و به ترتیب برد کامل بار آنها ۲۰۰ کیلومتر و ۲۵۰ کیلومتر است.

بخش خودروی تجاری BYD تا پایان ژوئن ۲۰۲۴ بیش از ۱۱۰,۰۰۰ واحد در سراسر جهان فروخته است، از جمله ۳۰,۰۰۰ کامیون و خودروی تجاری انرژی نو. BYD به گسترش تهاجمی صادرات خود در بخش خودرو‌های تجاری ادامه می‌دهد.

منبع:خودروبانک

ارسال نظر