۱۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲
اختصاصی
کیا پراید برقی ساخت!
کیا امسال ۸۰ ساله می‌شود و این خودروساز با مدرن سازی یکی از مدل‌های گذشته خود این مناسبت را جشن می‌گیرد.
کد خبر: ۷۶۱۶

به گزارش کارنا، کیای انگلستان یک هدیه مخصوص برای این مناسبت در نظر گرفته و یک پراید LX مدل ۱۹۹۳ را از کلکسیون میراث خود بیرون کشیده و به جای موتور ۱.۳ لیتری بنزینی آن دو باطری و یک موتور برقی تعبیه کرده در حالی که گیربکس دستی پنج سرعته اصلی این هاچ بک را حفظ کرده است.

این خودروی برقی که اجازه تردد در خیابان را دارد از دو بسته باطری ۱۰ کیلووات ساعت بهره می‌برد. یکی از این باطری‌ها زیر کاپوت آن و دیگری زیر صندوق عقب آن قرار گرفته است. موتور برقی تکی این خودرو از طریق گیربکس دستی پنج سرعته، نیروی چرخ‌های جلو را تامین می‌کند.Electrogenic  گیربکس این خودرو را با یک کلاج عملکرد بالای جدید اصلاح کرده تا با قدرت افزایش یافته آن سازگار شود.

پراید برقی شده دارای سه حالت رانندگی اکو، اسپرت و اتو است. حالت اکو طیف حرکتی این خودرو را افزایش داده و به ۱۹۳ کیلومتر می‌رساند. کیا این حالت را طوری طراحی کرده تا ویژگی‌های رانندگی پراید بنزینی اصلی را داشته باشد و قدرت آن را به ۶۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۱۱۷ نیوتون متر محدود کرده است. شتاب صفر تا صد پراید در این حالت نیز ۱۱.۸ ثانیه است.

در حالت اسپرت تمام قدرت پراید آزاد می‌شود که شامل قدرت ۱۰۷ اسب بخار و گشتاور ۲۳۴ نیوتون متر است که به ترتیب ۷۷.۷ درصد و ۹۹.۲ درصد بیش‌تر از پراید بنزینی ۱.۳ لیتری است. نیرومحرکه برقی کمک می‌کند این خودرو در حالت اسپرت شتاب صفر تا صد حدود ۸ ثانیه داشته باشد.

تولیدی:کیا پراید برقی ساخت!

راننده می‌تواند حالت اتو را با تغییر دنده به دنده ۳ و انتخاب حالت رانندگی فعال کند. این حالت، پراید را به یک خودروی برقی با حسی متعارف‌تر با عملکرد ترمز احیا شونده قوی‌تر تبدیل می‌کند. در این حالت قدرت خودرو به ۷۵ درصد کل آن محدود می‌شود در حالی که به خاطر نسبت گیربکس و محدودیت دور موتور، بیشینه سرعت آن نیز محدود می‌شود.

کیا رنگ بدنه این خودرو را از آبی به سفید صدفی تغییر داده است که رنگ ارائه شده برای کیا EV۳، EV۶ و دیگر خودرو‌های برقی اش است.

 چراغ‌های جلو و عقب این خودرو نیز ارتقا یافته اند. در کابین این پراید، پانل تجهیزات حفظ شده و Electrogenic آمپر بنزین آن را با نمایشگر شارژ باطری تعویض کرده است. این خودرو تودوزی طوسی رنگی دارد که کیا با تزئینات سبز لیمویی روی صندلی‌ها و کف پایی‌ها آن را مدرن کرده است. این رنگ سبز در کیا EV۶ GT عملکرد بالا نیز به کار رفته است.

تولیدی:کیا پراید برقی ساخت!

ارسال نظر