به گزارش کارنا، کیا تصمیم دارد نسخهای هاچ بک از EV۴ رقیب فولکس واگن ID ۳ را در کنار مدلی فستبک ارائه کند که سال گذشته به صورت کانسپت معرفی شده بود.
نمونه اولیهای از EV۴ اخیرا در حال تست در نوربورگرینگ دیده شده که نشان میدهد رونمایی نمایشگاهی آن نزدیک است. اگرچه این خودرو کاملا استتار شده، اما مشخص است که نیم رخی متمایز از مدل کانسپت خود دارد و قسمت پشت شیب دار آن با طرحی برجستهتر جایگزین شده است. به نظر نمیرسد این خودرو یک استیشن باشد، اما با توجه به اورهنگ عقب آن کوچکتر از مدل کانسپت به نظر میرسد.
طراحی کانسپت EV۴ دست نخورده باقی مانده و چراغهای ستون شکل که شبیه به EV۹ هستند در دماغه آن به چشم میخورند. کاپوت تهاجمی غیرعادی این خودرو نیز حفظ شده و عملکرد ایرودینامیک نیز بخش اصلی در طراحی EV۴ است.
مدل تولیدی این خودرو مبتنی بر پلتفرم E-GMP خواهد بود که در خودروهای برقی کنونی کیا از جمله EV۳، EV۶ و EV۹ و مدلهای متعددی از هیوندای به کار میرود. با توجه به این که EV۴ در سطح پایین خط تولید این خودروساز قرار دارد احتمالا نیرومحرکههایی مشترک با EV۳ خواهد داشت.
گمان میرود EV۴ به عنوان رقیب برقی برای مدلهایی هچون بی ام و سری ۳ و مرسدس بنز کلاس C عرضه شود. این خودرو کوچکتر از شاسی بلند EV۵ با طول ۴.۶ متر بوده، اما از فرصت ایجاد شده در خودروهای برقی بهره میبرد تا بتواند با سالونهای موتور احتراقی بزرگتر در زمینه فضای کابین رقابت کند.
به همین دلیل، مدل تولیدی EV۴ ساختار کابین مینیمالیستی مدل کانسپت خود را حفظ خواهد کرد و داشبورد آن یک نمایشگر لمسی خواهد داشت که بین پانل تجهیزات و نمایشگرهای سرگرمی اطللاعاتی تقسیم میشود. همچون EV۳ این خودرو نیز دارای دکمههای فیزیکی برای برخی عملکردهای مهم همچون کنترلهای دما و رسانه خواهد بود.
تولید این خودرو سال آینده در اسلواکی آغاز شده و احتمالا اولین نمونههای آن سال ۲۰۲۶ وارد نمایندگیهای فروش بریتانیا میشوند. با توجه به قیمت ۳۲۹۹۵ پوندی EV۳، این خودرو نیز قیمتی در حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار پوند خواهد اشت.
ارسال نظر