به گزارش کارنا، بی وای دی اطلاعات جدیدی از رقیب تازه مدل Y تسلا یعنی سی لاین ۷ را منتشر کرده است.
این خودرو اولین مدل مخصوص اروپای این خودروساز است که از نسخه جدیدی از ساختاری بهره میبرد که در کراس اوور Atto ۳، هاچ بک دلفین و سالون سیل کنونی به کار رفته و e-Platform ۳.۰ Evo نامیده میشود.
این خودرو از ساختاری بهره میبرد که در آن سلولهای باطری مستقیما روی شاسیها قرار دارند و باطری LFP برای آن تعبیه شده است در حالی که طیفی از ساختارهای موتور را نیز پشتیبانی میکند.
مدل پایه سی لاین ۷ کامفورت دارای یک موتور ۳۰۸ اسب بخاری نصب شده روی محور عقب با گشتاور ۳۷۹ نیوتون متر به همراه یک باطری ۸۲.۵ کیلووات ساعت است که طیف حرکتی ۴۸۲ کیلومتر با هر بار شارژ را فراهم میسازد. این نسخه که سبکترین مدل این خودرو است ۲۲۲۵ کیلوگرم وزن دارد و شتاب صفر تا صد ۶.۷ ثانیه برای آن اعلام شده است.
نسخه متوسط دیزاین این خودرو یک موتور ۲۱۵ اسب بخاری نیز روی محور جلو دارد که ساختار چهار چرخ فعال را برای آن فراهم ساخته و قدرت کلی آن را به ۵۲۳ اسب بخار و گشتاورش را به ۶۹۰ نیوتون متر میرساند. این موتور مازاد، وزن خودرو را به ۲۳۴۰ کیلوگرم میرساند و طیف حرکتی آن ۴۵۵ کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن ۴.۵ ثانیه است.
نسخه ممتاز اکسلنس این خودرو دارای نیرومحرکه ۵۲۳ اسب بخاری، اما با یک باطری بزرگتر ۹۱.۳ کیلووات ساعت است که طیف حرکتی ۵۰۲ کیلومتر را فراهم میسازد. این نسخه از سی لاین ۷ با باطری بزرگتر و بسته ارتقایی کابین مازاد، وزن ۲۴۳۵ کیلوگرم دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو مشابه مدل دیزاین و ۴.۵ ثانیه است.
مدلهای کامفورت و دیزاین این خودرو میتوانند در مدت ۳۲ دقیقه از شارژ ۱۰ درصد به ۸۰ درصد برسند. مدل ممتاز اکسلنس این خودرو تنها در مدت ۲۴ دقیقه از شارژ ۱۰ درصد به ۸۰ درصد میرسد.
کابین سی لاین ۷ به نمایشگر لمسی ۱۵.۶ اینچی سیستم سرگرمی اطلاعاتی مجهز است که میتواند به صورت افقی یا عمودی بچرخد و دارای سیستم کنترل صوتی جدید است. سی لاین ۷ به نمایشگر تجهیزات ۱۰.۲۵ اینچی و چهار پورت یو اس بی مجهز است.
ظرفیت صندوق عقب این خودرو نیز ۵۲۰ لیتر اعلام شده است که با تا شدن صندلیهای عقب به ۱۷۸۹ لیتر افزایش مییابد.
ارسال نظر