به گزارش کارنا، وانت ute ایسوزو دی مکس و احتمالا ایسوزو MU-X به زودی در تایلند به موتور جدید ۲.۲ لیتر چهار سیلندر توربو دیزل مجهز خواهند شد.
این موتور جدید که انتظار میرود در دی مکس و MU-X رونمایی شود، بر اساس موتور دیزلی ۱.۹ لیتری RZ۴E-TC ساخته شده است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از سال ۲۰۲۱ در مدلهای پایینتر ایسوزو در استرالیا ارائه میشود.
این موتور ۲.۲ لیتری دیزلی که MaxForce نامیده میشود، قدرتمندتر و سریعتر خواهد بود، اما مشخص نیست که ایسوزو این نسخه ۲.۲ لیتری را با نسخه ۱.۹ لیتری آن یا نسخه ۳.۰ لیتری توربودیزل محبوب در استرالیا مقایسه کرده است.
گفته میشود این موتور جدید علاوه بر ظرفیت افزایش یافته اش، دارای یک توربوشارژر ارتقا یافته در مقایسه با نسخه ۱.۹ لیتری خواهد بود که کمک میکند توانی بیشتر یا نزدیک به نسخه بزرگتر ۳.۰ لیتری کنونی داشته باشد.
ایسوزو دی مکس و MU-X در استرالیا با یک موتور دیزلی ۱.۹ لیتری ۱۱۰ کیلووات با گشتاور ۳۵۰ نیوتون متر و یک موتور دیزلی ۳.۰ لیتری ۱۴۰ کیلووات با گشتاور ۴۵۰ نیوتون متر ارائه میشوند. موتور کوچکتر این خودروها مصرف سوخت تقریبا ۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.
گمان نمیرود موتور ۲.۲ لیتری جدید ایسوزو سومین گزینه نیرومحرکه خط تولید دی مکس و MU-X در استرالیا باشد. موتور ۳.۰ لیتری ۴JJ از سال ۲۰۰۴ در خودروهای ایسوزو ارائه میشود و تحت نام ۴JJ۳ به طور قابل توجهی به روز رسانی شده و در سال ۲۰۲۰ در دی مکس کنونی ارائه شد.
یک سیستم هیبریدی متعادل ۴۸ ولتی نیز میتواند برای موتور ۲.۲ لیتری جدید ایسوزو ارائه شود چرا که این خودروساز اخیرا این تکنولوژی را برای برخی مدلهای ۱.۹ لیتری دی مکس در تایلند ارائه کرده، اما اطلاعات بیش تری از این موتور جدید هنوز منتشر نشده است.
ارسال نظر