به گزارش کارنا، لوتوس در ابتدای سال جاری اعلام کرد که تصمیم دارد تا قبل از پایان دهه، امیرا را با یک خودروی اسپرت تمام برقی جایگزین کند. اما اکنون که این برند بریتانیایی فهمیده تغییر به سمت خودروهای برقی بیش از آن چه که فکر میکرد زمان خواهد برد، تایپ ۱۳۵ بدون آلایندگی را به تعویق انداخته است. این برند متعلق به جیلی از برنامه تمام برقی شدن خود تا سال ۲۰۲۸ عقب نشینی کرده است؛ بنابراین دوره تولید امیرا میتواند افزایش یابد.
مدیرعامل اروپایی این خودروساز، دن بالمر طی مصاحبهای در پاسخ به سوال در مورد احتمال ساخت امیرای هیبریدی اظهار داشت: "در دنیای امروز؟ هرگز نگویید هرگز، قانون غالب است چرا که باید ذهنی باز داشته باشیم و بدانیم بازار چه میخواهد و چه فناوری در دسترس ما است؛ بنابراین پتانسیلی برای نیرومحرکههای هیبریدی وجود دارد. "
هنوز زود است که در مورد یک نسخه هیبریدی از امیرا نظر داد. اما لوتوس اوایل ماه اعلام کرده بود که تصمیم دارد مدلهای هیبریدی شارژی عرضه کند. مهندسان این خودروساز هم چنین روی توسعه دهندگان طیف حرکتی کار میکنند که در آنها موتورهای بنزینی به عنوان ژنراتور برای تامین انرژی باتری عمل میکنند. در شرایطی خاص همچون رانندگی در سرعتهای بالاتر در بزرگراه ها، خودرو میتواند اختصاصا از موتور احتراقی بهره بگیرد. این فناوری با نام هایپر هیبرید شناخته میشود.
اگر لوتوس تصمیم بگیرد امیرا را هیبریدی کند، این خودرو بی شک کمی افزایش وزن خواهد داشت. اما باید نیمه پر لیوان را دید، حداقل این خودرو فعلا به فروش میرسد. قوانین آلایندگی در سراسر دنیا در حال سختتر شدن است بنابراین برای بقای یک خودروی اسپرت، ساختاری هیبریدی نیاز است.
به هر حال، از نظر مشتریان لوتوس، یک امیرای هیبریدی میتواند جذابتر از جایگزینی برقی برای آن باشد. چرا که حداقل مطمئن هستند که یک موتور احتراقی در خودرو وجود دارد. هم چنین منطقی است که یک مدل هیبریدی، وزنی کمتر از یک خودروی اسپرت برقی با سایز مشابه داشته باشد.
این خودروساز علاوه بر خودروی برقی دو در خود، رقیب پورشه ماکان را نیز به تعویق انداخته است. قرار بود کراس اوور تایپ ۱۳۴ که در جایگاهی پایینتر از الترا قرار میگیرد، در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، اما فعلا چنین چیزی ممکن نیست.
ارسال نظر