به گزارش کارنا، پایان راه طیف A۱ در حالی نزدیک میشود که دفتر مرکزی آئودی در آلمان تایید کرده است خودروی شهری اش با مدل نسل جدید جایگزین نخواهد شد.
این خودروساز تایید کرد A۱، ۳۰ TFSI سه سیلندر از برنامه تولید ۲۰۲۵ حذف شده است، اما همچنان نسخههای ۳۵ TFSI و ۴۰ TFSI چهار سیلندر این خودرو به تولید میرسند؛ بنابراین قیمت مدل پایه این خودرو از ۳۶۲۰۰ دلار برای A۱، ۳۰ TFSI به ۳۹۲۰۰ دلار برای ۳۵ TFSI افزایش خواهد یافت.
این گرانترین قیمت برای یک مدل پایه اتوماتیک جدید آئودی از سال ۱۹۹۹ است که مدل پایه A۳، ۱.۶ لیتری اتوماتیک ۳۹۴۵۰ دلار قیمت داشت؛ و صرف نظر از گیربکس، گرانترین مدل از سال ۱۹۹۶ است که یک نسخه ۱.۸ لیتری دستی A۴ با قیمت ۴۶۸۰۰ دلار فروخته میشد.
مدل ۳۰ TFSI این خودرو از یک موتور بنزینی سه سیلندر توربوشارژ ۱.۰ لیتری با قدرت ۸۵ کیلووات و گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر بهره میبرد در حالی که نسخه ۳۵ TFSI آن موتور چهار سیلندر توربوی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ کیلووات و گشتاور ۲۵۰ نیوتون متر دارد.
چنان چه قبلا گزارش شده بود، نسخه ۴۰ TFSI برای مدل ۲۰۲۵ یک ارتقای فنی خواهد داشت و موتور ۲.۰ لیتری توربوی آن قدرت بیش تری تولید خواهد کرد در حالی که یک گیربکس جدید و مصرف سوخت کمتر نیز خواهد داشت.
دفتر مرکزی آئودی تایید کرده است که به خاطر کاهش فروش خودروهای شهری، نسل جدیدی برای A۱ در راه نیست، اما زمان دقیقی برای پایان تولید این خودرو اعلام نشده است.
با توجه به دوره تولید معمول هفت تا هشت ساله خودروهای آئودی، به نظر میرسد نسل کنونی A۱ که در اروپا از نیمه اول ۲۰۱۸ معرفی شد، طی ۱۸ ماه آینده به پایان خود برسد.
ارسال نظر