به گزارش کارنا، در حالی که بی ام و دلیل رسمی برای این تصمیم را اعلام نکرده است، این اقدام میتواند نشان دهنده تقاضای رو به کاهش برای این کوپه لوکس ممتاز باشد. گفته میشود به نمایندگیها اعلام شده است که از این پس سفارشهای جدید برای این خودرو پذیرفته نمیشود و سفارشات باقیمانده قبل از حذف M۸ کوپه از خط تولید، ساخته خواهند شد.
در حالی که قرار است M۸ کوپه از خط تولید حذف شود، مشخص نیست که تولید نسخههای غیر M این خودرو همچون کوپههای ۸۴۰i و M۸۵۰i xDrive نیز متوقف خواهد شد یا خیر. گمان میرود عرضه دیگر سبکهای بدنه سری ۸ یعنی کانورتیبل و چهار در گرن کوپه پس از مدل ۲۰۲۵ نیز ادامه داشته باشد.
M۸ از زمان معرفی، جایگاه عملکردی مشخصی را به خود اختصاص داد. M۸ که طی سالهای اخیر اختصاصا در نسخه کامپتیشن ارائه میشد از یک موتور تواین توربوشارژ ۴.۴ لیتری V۸ با قدرت ۶۱۷ اسب بخار و گشتاور ۷۴۹ نیوتون متر بهره میبرد. M۸ کوپه در کلاس خود یکی از معدود کوپههای عملکرد بالای چهار چرخ فعال آلمانی است که با مدلهایی همچون پورشه ۹۱۱ توربو S و مرسدس بنز AMG GT رقابت میکند.
تصمیم بی ام و برای تمرکز روی نسخههای گرن کوپه چهار در و کانورتیبل از M۸ منطقی به نظر میرسد چرا که این مدلها طیف گسترده تری داشته و تقاضای بیش تری نیز دارند. نسخه گرن کوپه با قیمت پایه ۱۴۲۱۷۵ دلار ارائه شده و دارای کاربردی بهتر با قیمتی نسبتا بالاتر است در حالی که نسخه کانورتیبل آن ۱۰ هزار دلار گرانتر از همتای کوپه خود است.
ارسال نظر