به گزارش کارنا٬یک ماه قبل هوندا و نیسان توافقنامهای را برای بررسی پتانسیل ادغام بزرگی امضا کردند که میتواند یک شرکت هولدینگ جدید یگانه را رقم بزند.
اگرچه اخبار این ادغام شامل میتسوبیشی نبود، اخبار مجزای دیگری که همان روز منتشر شده به امضای توافقنامهای ثانویه توسط هر سه این خودروسازن ژاپنی اشاره داشت. میتسوبیشی در مورد ادغام بالقوه هوندا و نیسان اعلام کرد "همکاری، مشارکت و اشتراک هم افزایی" را بررسی خواهد کرد.
اما اخیرا یک روزنامه ژاپنی گزارش کرده است که میتسوبیشی تصمیم گرفته از این ادغام صرف نظر کند که میتوانست یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی این صنعت را رقم بزند. بر اساس این گزارش، میتسوبیشی در ابتدا تصمیم داشت به هوندا و نیسان بپیوندد، اما ظاهرا اکنون تصمیم گرفته به تنهایی در این مسیر ادامه دهد. در نتیجه، به نظر میرسد میتسوبیشی تصمیم دارد مستقل باقی بماند.
میتسوبیشی نیز اخیرا بیانیهای منتشر کرده است. این خودروساز اخبار منتشر شده را نه تایید و نه رد کرده و تنها اعلام کرده هنوز در حال بررسی گزینهها است. این موقعیت ادغام با توجه به این که نیسان بزرگترین سهام دار در میتسوبیشی با سهمی ۲۴ درصدی است، کمی پیچیده است. در مقابل، رنو نیز سهمی ۱۵ درصدی در نیسان دارد. هم چنین گزارش شده است که هوندا نمیخواهد رنو در این ادغام سهیم باشد. روز ۲۳ دسامبر ۲۰۲۴ که اخبار ادغام هوندا و نیسان منتشر شد، رنو تنها اعلام کرد تمام گزینهها را بر اساس بهترین منافع گروه و سهام داران آن بررسی خواهد کرد.
گمان میرود میتسوبیشی اوایل ماه آینده تصمیم خود در مورد موقعیتش در ادغام هوندا- نیسان را اعلام خواهد کرد. با توجه به رابطه قبلی نیسان با میتسوبیشی، حتی اگر میتسوبیشی تصمیم بگیرد به عنوان خودروسازی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد، شرکت جدید هوندا- نیسان میتواند سهمی در این خودروسازی داشته باشد.
ارسال نظر