۱۹ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴
اختصاصی
میتسوبیشی در پی دوری از نیسان است
میتسوبیشی تصمیم دارد به جای ادامه اشتراک گذاری زیرساخت با نیسان، در زمان بازطراحی اوتلندر در سال ۲۰۲۷ یک پلتفرم مخصوص به خود را بسازد. این اقدام اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی را تضعیف خواهد کرد چرا که میتسوبیشی در پی دوری از نیسان در میانه چالش‌های این خودروساز است.
کد خبر: ۱۲۰۸۷

به گزارش کارنا، میتسوبیشی تصمیم دارد به جای ادامه اشتراک گذاری زیرساخت با نیسان، در زمان بازطراحی اوتلندر در سال ۲۰۲۷ یک پلتفرم مخصوص به خود را بسازد. این اقدام اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی را تضعیف خواهد کرد چرا که میتسوبیشی در پی دوری از نیسان در میانه چالش‌های این خودروساز است.

میتسوبیشی اوتلندر کنونی مبتنی بر پلتفرم CMF نیسان است که با نیسان راگ و دیگر مدل‌های رنو نیسان مشترک است. در زمان عرضه این خودرو، مقامات میتسوبیشی به اشتراک گذاری پلتفرم به عنوان راهی برای کاهش هزینه‌ها و در عین حال حفظ ویژگی‌های برند اشاره کردند. با این حال، تنها یک نسل بعد، میتسوبیشی تصمیم گرفته است راه خود را جدا کند.

بر اساس اخبار منتشر شده گفته می‌شود میتسوبیشی برای نسل بعدی اوتلندر نسخه‌ای اصلاح شده از پلتفرم خود را خواهد ساخت. در حالی که میتسوبیشی این امر را تایید نکرده با توجه به این که نوامبر سال گذشته نیسان که در تلاش برای بقا است بخشی از سهام خود در میتسوبیشی را به خود این برند فروخت چنین اقدامی منطقی به نظر می‌رسد.

میتسوبیشی در پی دوری از نیسان است

البته وضعیت میتسوبیشی نیز زیاد خوب نیست. فروش این برند در ایالات متحده همچنان با چالش مواجه است و نمایندگی‌ها از نگرانی‌ها در مورد خط تولید قدیمی این خودروساز و افزایش هزینه‌ها خبر داده اند.

توقف تولید میراج که یکی از مدل‌های پرفروش این برند بود باعث سردرگمی نمایندگی‌ها شد و به طور چشمگیری حضور مشتریان در نمایندگی‌های این خودروساز در آمریکا را کاهش داد.

میتسوبیشی در پی دوری از نیسان است

البته به روز رسانی اندک اوتلندر کمی به بهبود شرایط کمک کرد. میتسوبیشی به عنوان بخشی از استراتژی آینده خود تصمیم دارد قبل از بازطراحی کامل، خط تولید اوتلندر را توسعه دهد. گمان می‌رود نسخه‌ای هیبریدی متعادل در کنار مدل‌های بنزینی و هیبریدی شارژی این خودرو عرضه شود و احتمالا اواخر سال جاری یک مدل تهاجمی‌تر اوتلندر تریل ادیشن نیز معرفی خواهد شد.

ارسال نظر